کد خبر: 507808
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۶:۰۰
| |

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق:

به‌دنبال ارتباط مستمر با جو بایدن هستیم

نخست‌وزیر عراق گفت: به تقویت همبستگی اجتماعی و سیاسی برای خدمت به ملت‌مان امیدواریم و به دنبال ارتباط مستمر با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تقویت ارزش‌های همکاری و مذاکره هستیم.

به‌دنبال ارتباط مستمر با جو بایدن هستیم
کد خبر: 507808
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۷ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق امروز، پنج‌شنبه تاکید کرد، توافقنامه امنیتی بین بغداد و واشنگتن وارد مرحله جدید از "آموزش و مشورت" شده است.

به گزارش ایسنا، او در زمان ترک واشنگتن توییت کرد: همه نیروهای جنگی آمریکا پایان سال جاری میلادی از کشور عراق خارج می‌شوند.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: واشنگتن را به سوی بغداد عزیز بعد از سفری موفقیت آمیز و تفاهمات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و توافقنامه انتقال روابط امنیتی به آموزش و مشورت و عدم حضور نیروهای رزمی در پایان سال جاری میلادی ترک کردیم.

او ادامه داد: به تقویت همبستگی اجتماعی و سیاسی برای خدمت به ملت‌مان امیدواریم و به دنبال ارتباط مستمر با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای تقویت ارزش‌های همکاری و مذاکره هستیم.

همچنین در بیانیه دفتر مصطفی الکاظمی آمده است: الکاظمی با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واشنگتن ملاقات کرد.

طبق این بیانیه، آن دو به بررسی راه‌های تقویت همکاری بین عراق و آمریکا در زمینه‌های مختلف اقتصادی و چشم‌اندازهای هماهنگی سیاسی مشترک و نیز همکاری در حوزه‌های آموزش، فرهنگ، سرمایه‌گذاری و غیره پرداختند.

الکاظمی تاکید کرد: عراق تلاش می‌کند هر آنچه سیاست آرامش در منطقه را تقویت می‌کند، دنبال کند و در مسیر تحکیم اصلاحات، مبارزه با فساد و تقویت امنیت داخلی و ایجاد فضای مناسب جذب سرمایه‌ گام بردارد.

پلوسی نیز گفت: کنگره آمریکا از تلاش‌های دولت عراق در راستای موفقیت انتخابات اکتبر آینده حمایت می‌کند.

پلوسی همچنین بر اهمیت ادامه همکاری دو جانبه در زمینه‌های مقابله با کرونا و ارائه حمایت از ملت عراق از رهگذر مشارکت در تامین دوزهای واکسن تاکید کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه عنوان کرد: اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از گام‌های دولت الکاظمی و طرح‌ها و نقش رو به فزونی آن در تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای حمایت می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها