کد خبر: 223025
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران اعلام کرد:

عمده‌ترین مشکل دانشگاه‌ها ایجاد رشته‌ها بدون توجه به آینده شغلی است

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران عمده ‌ترین مشکل دانشگاه‌های کشور را ایجاد رشته‌ها بدون توجه به آینده شغلی دانست.

عمده‌ترین مشکل دانشگاه‌ها ایجاد رشته‌ها بدون توجه به آینده شغلی است
کد خبر: 223025
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۹ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر حیاتی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران در نشست کارگروه اقتصاد کلان اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران در دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) با اشاره به این که بیکاری یک معضل اجتماعی محسوب می‌شود، اظهارکرد: آمار گسترده‌ای از فارغ التحصیلان داریم که شغلی برای آن ها پیدا نمی‌شود.

وی با بیان این که بسیاری از دانشگاه ها دارای اعتبار پوششی برای حوزه‌های پزشکی و مهندسی هستند، تصریح کرد: اما برای اشتغالزایی دانشجویان در این حوزه دانشگاه ها به خوبی وارد عمل نشدند.

حیاتی عمده ‌ترین مشکل دانشگاه های کشور را تحصیل بدون توجه به شغل دانست و یادآور شد: در این راستا بحران بیهودگی نیروی انسانی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا وجود دارد، زیرا این فارغ التحصیلان علاوه بر این که شغلی ندارند، هزینه سنگینی را هم به جامعه وارد می‌کنند.

رئیس دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) گفت: عدم ارتباط موثر دانشگاه با صنعت منجر به ایجاد فاجعه عدم کارایی نیروی انسانی شد، مدیریت سنتی دانشگاه ها را به انفعال کشانده است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از این هجمه ها یکی از دانشگاه های ایران که ماموریت رفع این مشکل را دارد؛ دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که در آن دانشجویان همراه با مهارت آموزی علمی، مهارت های عملی را نیز کسب می کنند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به این که در دانشگاه های فنی و حرفه ای تحصیلات تکمیلی نیز داریم، خاطرنشان کرد: مهارت کار آفرینی برای هنرجویان در این دانشگاه انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها