کد خبر: 258669
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۱:۰۸:۰۰
| |

مسعود عالی پور وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگوی با اعتمادآنلاین پاسخ می‌دهد:

در صورت نقض حق مالکیت از جانب استانداری برای ارائه دادخواست، دیوان عدالت اداری صالح است یا دادگاه؟

درصورت نقض یکی از مصادیق حقوق شهروندی مانند حقوق مالکانه و جلوگیری از انتفاع از ملک توسط استانداری تهران بهتر است به دیوان عدالت اداری دادخواست داده شود یا از طریق دادگاه حقوقی اقدام شود؟

در صورت نقض حق مالکیت از جانب استانداری برای ارائه دادخواست، دیوان عدالت اداری صالح است یا دادگاه؟
کد خبر: 258669
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ ۱۱:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی: پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: درصورت نقض یکی از مصادیق حقوق شهروندی مانند حقوق مالکانه و جلوگیری از انتفاع از ملک توسط استانداری تهران بهتر است به دیوان عدالت اداری دادخواست داده شود یا از طریق دادگاه حقوقی اقدام شود، لطفا راهنمایی فرمایید؟

پاسخ: مسعود عالی‌پور وکیل پایه یک دادگستری: در صورتی که نقض حقوق مالکانه و نظایر آن جزء تصمیمات کمیسیون‌های سازمان دولتی یا وابسته به دولت است که مطابق قانون حق تصمیم گیری راجع به موضوع را دارند بنابراین جهت شکایت نسبت به تصمیمات چنین سازمان‌های دولتی باید به دیوان عدالت اداری مراجعه شود اما در صورتی که نقض حقوق مالکانه توسط سازمان دولتی یا وابسته به دولت راساً و به عنوان عامل و بدون تصمیم کمیسیون‌های مربوطه صورت پذیرد در اینجا دادگاهای دادگستری صالح هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها