کد خبر: 258700
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۱:۴۵:۰۰
| |

برای مقابله با گرم‌شدن کره زمین؛

می‌توان در آینده شهرهای سبز ساخت؟

برای مقابله با گرم‌شدن هوای کره زمین می‌توان بر اساس طراحی‌هایی که از راه دور به‌طور مستقل بر آبیاری گیاهان نظارت دارند، در آینده شهرهای سبز ایجاد کرد.

می‌توان در آینده شهرهای سبز ساخت؟
کد خبر: 258700
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ به دلیل تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین برای کاهش دما و بهبود کیفیت هوا، اجرای روش‌های موثر بیشتری لازم است. درختان و گیاهان نمونه‌هایی از این روش‌ها هستند که به بازگرداندن تنوع زیستی شهری و بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کنند.

شهرهای کنونی به دلیل استقرار حسگرها و سیستم‌های 5G بیش از گذشته نیارمند بازبینی و ارائه روش‌هایی برای مقابله با آسیب‌های فناوری‌های امروزی هستند. گیاهان و درختان در این مسیر بسیار کارآمد خواهند بود اما شاید معماری موجود اجازه تغییر زیادی در استفاده از درختان و گیاهان را ندهد. به همین دلیل بهترین روش استفاده از آن‌ها در سقف ساختمان‌ها یا سازه‌هایی برای استفاده از گیاهان و درختان در محیط شهری است.

یکی از روش‌های جالب در این زمینه، سایبان گیاهان با چارچوب‌هایی سبک وزن و قابل انعطاف است. در این روش، حسگرها در داخل چارچوب‌ها و گلدان‌های گیاهی قرار می‌گیرند تا میزان جذب آب گیاهان و درجه حرارت زیر سایبان از راه دور و از طریق نرم‌افزار کنترل شود. همچنین یک کیت خورشیدی و یک سیستم آبیاری هوشمند به‌طور مستقل برای آبیاری گیاهان وجود دارد.

این محیط شهری که کنوپی Canopee نام گرفته یک پروژه آزمایشی در شهر تولوز فرانسه است. هدف بلند مدت این پروژه ایجاد شهرهایی با قابلیت مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی و مقررات زیست محیطی جدید است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها