کد خبر: 263603
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۰۸:۰۵:۰۰
| |

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد؛

افزایش سرمایه‌های اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: یکی از بزرگترین دستاوردها که افتخار همه از بالاترین تا پایین‌ترین مقام کشور است، این است که آموختگان مکتب اسلامی در نظام اسلامی رشد کرده و در دانشگاه‌های ایران تحصیل کردند.

افزایش سرمایه‌های اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب
کد خبر: 263603
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۰۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حسینی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی با توجه به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: امروزه شمردن دستاوردها در کتاب‌ها و صحبت‌ها نمی‌گنجد. یکی از بزرگترین دستاوردها که افتخار همه از بالاترین تا پایین‌ترین مقام کشور است، این است که آموختگان مکتب اسلامی در نظام اسلامی رشد کرده و در دانشگاه‌های ایران تحصیل کردند و اکنون نیز جامعه را مدیریت می‌کنند؛ این افراد پزشکان، مهندسان و مدیران کشور هستند.


نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس افزود: دستاوردهای بزرگی که امروزه در همه حوزه‌ها داریم همگی نشات گرفته از توان نیروی انسانی موجود در کشور که در سنوات گذشته متاسفانه در خفقان بودیم. همیشه پزشکان، مستشاران و مدیران خارجی برای مسئولان ایران امر و نهی می‌کردند اما اکنون بزرگترین دستاورد این است که خودمان برای خودمان حکومت کرده و امیدوارم که این استقلال را به نحو احسن انجام دهیم.

اتکا به توان داخلی نسبت به گذشته بیشتر شده است

وی با بیان اینکه امروزه اتکا به توان داخلی بیشتر از گذشته است تصریح کرد: در حوزه هایی از جمله کشاورزی، صنایع و حوزه‌های روستایی و استفاده بهینه از منابع موجود در کشور در جهت رفاه مردم از دیگر دستاوردها بوده بنابراین اتکا به داخل بیشتر از گذشته شده است و سرمایه اجتماعی و انسانی که در کشور داریم و استفاده بهینه که از نعمت‌های خدادادی می‌کنیم، از نمونه‌هایی است که در این 40 سال انقلاب انجام شده است.

ولنگاری که قبل از انقلاب وجود داشته بسیار کمرنگ شده است

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص پیشرفت‌های حوزه فرهنگی گفت: در حوزه فرهنگی آن ولنگاری که قبل از انقلاب بود به دلیل آموزه‌های دینی که مردم سرلوحه خود قرار می‌دهند کمتر شده است .

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: البته مشکلاتی در کشور داریم و دشمن نیز در این 40 سال تمام تلاش خود را کرده تا نظام جمهوری اسلامی را خیلی روشن بیان نکند اما با تمام این مشکلات، پیشرفت‌های بسیار خوبی کسب کردیم.

اقدامات بزرگی در حوزه نظامی داشتیم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: در حوزه اقتصادی امروزه میزان توان تولید داخل در همه صنایع از جمله صنایع فلزی، صنایع غذایی، پوشاک و همه عرصه‌ها اقدامات چشمگیری بعد از جنگ داشتیم. حتی در زمان جنگ و بعد از آن نیز اقدامات بزرگی در حوزه تولید نظامی داشتیم. درست است که میزان رشد اقتصادی دستخوش یک سری تحولات ارزی به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشته، شده است و یا در حوزه مدیریت پولی موفق نبودیم اما نباید دستاوردهای جوانان در عرصه‌های تولید و همچنین کیفیت‌های کالاهای تولید را فراموش کنیم.

در حوزه ارتباطات بسیار موفق عمل کردیم

وی افزود: حوزه فرهنگی اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. امروز در همه جای کشور مدارس بسیار خوب، مدارس علوم دینی، آموزش و پرورش و حتی وسعت دانشگاه‌ها به‌طوری که همه آحاد مردم شرایط حضور برای شرکت در دانشگاه را دارند، وجود دارد. این‌ها همه از کوچکترین مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد که در طول این 40 سال بدست آوردیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه یکی از مباحث پیشرفت در دنیا، ارتباطی است که با دنیا وجود دارد گفت: امروزه در این حوزه نیز اقدامات چشمگیری داشتیم و صنعت ارتباطی ما از فضای بسیار قدیمی خود که به صورت تلگراف بوده امروز به شرایطی رسیده که با کمترین ثانیه از طریق اینترنت و وسایلی که ایجاد شده با دنیا ارتباط برقرار می‌کند. این در حالی است که قبل از انقلاب فقط یک تلفن ثابت داشتیم اما اکنون اپراتورهای تلفن همراه فراوانی در کشور داریم به گونه‌ای که با کمترین هزینه به صورت سیم کارت در اختیار همه مردم قرار دارد.

اعتقادات مردم بر اساس اصول انقلاب اسلامی استوار است

وی تصریح کرد: در حوزه نانوتکنولوژی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم که توسط دانشمندان ایرانی اتفاق افتاده و در مسائل فرهنگی نیز تمام مدارس و مساجد و به طور کل تمام فضای کشور یک فضای فرهنگی است چراکه اعتقادات مردم بر اساس اصول انقلاب اسلامی استوار شده و همیشه نیز در جهت ولایت فقیه بوده و هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: امروز حضور مردم در نماز جمعه‌ها از دیگر دستاوردهای انقلاب است. رشد سینماها و رشد هنرهای تجسمی هیچ کدام قابل مقایسه با زمان گذشته نیست و حُسن دستاوردها این است که اگرچه در همه حوزه‌ها پیشرفت داشتیم اما مهمتر این است که تمام پیشرفت‌ها در اختیار آحاد مردم است و برای اقشار خاصی نیست.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها