کد خبر: 265285
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از جلسه شورای شهر تهران؛

تصویب یک لایحه و موافقت با 2 یک فوریت در جلسه شورای شهر

لایحه چگونگی محاسبه اخذ بهای مدیریت پسماند امروز در جلسه شورای شهر تصویب شد و همچنین طرح‌های یک فوریت لایحه بخشودگی و ارایه تخفیف جرایم عوارض در محدوده طرح ترافیک و اخذ عوارض تردد شبانه کامیون‌ها به موافقت رسید.

تصویب یک لایحه و موافقت با 2 یک فوریت در جلسه شورای شهر
کد خبر: 265285
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌‌‌ شهردار تهران امروز در جلسه شورای شهر حاضر شد تا به بررسی دو فوریت بخشودگی جرایم عوارض در محدوده طرح ترافیک بپردازد.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل شهرداری هم در این جلسه شهردار را همراهی کرد.

شهربانو امانی عضو شورای شهر در زمینه بخشودگی جرایم گفت: «در زمینه بخشودگی جرایم و پرداخت آن و ورود به طرح ترافیک و تغییر رویه اطلاع‌رسانی نشده است و مردم از آن اطلاعی ندارند.»

در نهایت حناچی دو فوریت لایحه بخشودگی و ارایه تخفیف جرایم عوارض در محدوده طرح ترافیک را پس گرفت و یک فوریت آن به رای اعضای شورای شهر گذاشته شد که این پیشنهاد با موافقت 17 نفر از اعضا به تصویب رسید.

همچنین در جلسه امروز، لایحه یک فوریت اخذ عوارض تردد شبانه کامیون‌ها به رای گذاشته شد که در نهایت با موافقت 17 نفر از اعضای شورای شهر تهران و بدون مخالف به تصویب رسید.»

تصویب لایحه اخذ بهای مدیریت پسماند

لایحه چگونگی محاسبه اخذ بهای مدیریت پسماند با موافقت 18 نفر از اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.

زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر در این باره گفت: «وضعیت پسماندها و زباله‌ها در شهرها به ویژه شهرهای شمالی خوب نیست. شهرها در زباله دفن می‌شوند.»

همچنین امانی با ارائه پیشنهادی درباره لایحه پسماند عنوان کرد: «قرار بود هیا‌ت‌ها برای ما فرهنگ بسازند. برخی هیات‌ها مانند بنگاه‌ها شده‌اند. باید از این هیات‌ها که در ایام عزاداری باعث افزایش پسماندهای شهری می‌شوند مانند دیگر اماکن تجاری و بنگاه‌ها عوارض بگیریم.»

حسن رسولی خزانه شورا نیز به پیشنهاد امانی واکنش نشان داد و گفت: «این پیشنهاد درست نیست. چون اولا این اماکن تولید کمی در پسماند جز در ایام عزاداری دارند. لطفا عکس دکتر احمدی‌نژاد در این زمینه رفتار نکنیم. مجلس به عنوان قوه مقننه این اماکن را معاف کرده است. امکان اخذ عوارض از این اماکن وجود ندارد.»

لزوم رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن پایتخت

از دیگر موارد مورد بررسی در جلسه امروز ساختمان‌های ناایمن تهران بود.

زهرا صدراعظم نوری عضو کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در این باره گفت: «سازمان آتش نشانی در عمل به وظایف خود علیرغم محدودیت منابع مالی تاکنون حدود 22 هزار ساختمان ناایمن را شناسایی کرده اما با توجه به خلاءهای موجود در قوانین، سرعت ایمنی سازی آنها بسیار کند بوده و با هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع قضائی تنها 30 ساختمان ملزم به ایمنی سازی شدند.»

وی ادامه داد: «نکته دیگری که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم این است که شورای شهر در اوایل دوره پنجم مصوبه‌ای را تحت عنوان الزام شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر تشکیل کمیته ارتقای ایمنی ساختمان‌های شهر تهران جهت پیگیری و تحقق خروجی‌ها و پیشنهادات گزارش‌های تهیه شده در کارگروه‌های دولت، مجلس و شورای شهر و سایر سازمان‌ها و نهادها پیرامون حادثه پلاسکو به تصویب رساند. این کمیته قرار بود با 11 عضو از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف تشکیل شود و با برگزاری جلسات در جهت اصلاح ساز و کار اجرایی نظام تعمیر و نگهداری ساختمان‌های موجود شهر و پیش بینی ضمانت اجرایی مناسب برای عملیاتی شدن مبحث 22 مقررات ملی ساختمان و همچنین ایجاد هماهنگی و توافق بین سازمانی برای وحدت رویه در حوزه رفع خطر ساختمان‌های پرخطر پیگیری‌های لازم و عملیاتی نمودن خروجی آنها اقدام کند.»

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صبحتهای خود بر لزوم رفع خلاءهای فعلی در ساختار بازرسی ادواری از وضعیت تعمیر و نگهداری ساختمان‌های موجود بخصوص امکان عمومی و کارگاه‌های صنفی مطابق مبحث 22 مقررات ملی ساختمان و لزوم پیاده سازی سازوکارهای لازم برای ترویج ساختمان‌های خود ایمن، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و استفاده از مشارکت عموم شهروندان تاکید کرد و گفت: در عین حال ضرورت دارد تا اقدامات جدی شورا و کمیته‌های مرتبط در راستای وظایف محوله و به منظور پایداری، افزایش تاب آوری و ارتقای ایمنی شهر برای حفاظت از جان و مال شهروندان مورد توجه قرار گیرد. امید است با هماهنگی و همکاری بیشتر و رعایت مقررات و ضوابط، شهری ایمن و به دور از مخاطرات داشته باشیم.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها