کد خبر: 267510
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۴:۵۶:۱۹
| |

بیش از یک میلیون کارگر ساختمانی زیر پوشش بیمه هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت از کارگران ساختمانی را از اولویت های دولت اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر یک میلیون و 270 هزار نفر از این کارگران زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

بیش از یک میلیون کارگر ساختمانی زیر پوشش بیمه هستند
کد خبر: 267510
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۴:۵۶:۱۹

اعتمادآنلاین| ‌ نصرالله بازوند در مراسم افتتاح ساختمان اداری انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان سنندج اظهار داشت: 980 هزار نفر از یک میلیون و 270 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش، سال گذشته به جمع بیمه گران تامین اجتماعی اضافه شدند.


وی اضافه کرد: دنبال این هستیم که بیشتر جامعه کارگری را زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهیم تا شاهد کمترین آسیب ها به این قشر تلاشگر باشیم.


بازوند با بیان اینکه بین یک تا 2 میلیون کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد، یادآور شد: همه خدمات 18 گانه از جمله بحث های درمان و بازنشستگی به کارگران ساختمانی ارائه می شود.


معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وجود 16 شغل ساختمانی در کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از حرفه های ساختمانی جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شوند.


بازوند یکی از مسئولیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حمایت از ساماندهی کارگران در انجمن های صنفی اعلام کرد و گفت: در صورت حمایت از انجمن ها، این نهادها خود می توانند نسبت به شناسایی و ساماندهی کارگران ساختمانی اقدام کنند.


وی خواستار همکاری شهرداری و شورای شهر سنندج در راستای اختصاص محل هایی برای ساماندهی کارگران شد و اضافه کرد: زیبنده نیست که چهارراه ها و میادین شهرها به مکانی برای اسکان و توقف کارگران تبدیل شود از این رو مکانی را برای ساماندهی کارگران در اختیار انجمن صنفی سنندج قرار بگیرد.


معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح طرح توسعه شرکت تعاونی 163 پخت آسفالت و ساختمان اداری انجمن صنفی کارگران و استادکاران بخش ساختمان سنندج به کردستان سفر کرده است.
حضور در جشن بزرگ کارگران، کار فرمایان، تعاونگران و کارآفرینان کردستان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران دیگر برنامه نصرالله بازوند در سفر به کردستان است.


استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع مساحت دارای یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر جمعیت بوده و براساس اعلام منابع رسمی نرخ بیکاری در استان 11،3 درصد است.


این استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها