کد خبر: 268738
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۴:۳۳:۰۰
| |

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد؛

درآمد 7.5 میلیارد دلاری ایران از گردشگری

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: از ابتدای سال تا پایان آذر، 7.5 میلیارد دلار درآمد در حوزه گردشگری داشته‌ایم.

درآمد 7.5 میلیارد دلاری ایران از گردشگری
کد خبر: 268738
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۴:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اصغر مونسان در دیدار با آیت الله نوری همدانی گفت: در گذشته گردشگران کشور بیشتر در حوزه زیارتی بودند اما با تقویت زیرساختهای گردشگری سیاحتی، گردشگران خارجی کشور در حال تبدیل شدن به گردشگران ترکیبی هستند که هر گردشگر به طور متوسط 800 دلار برای کشور درآمد دارد.

وی با بیان این که حفظ بناهای تاریخی از جمله فعالیت های این سازمان است گفت: با واگذاری بسیاری از بناهای تاریخی به مردم با نظارت سازمان میراث فرهنگی محل مناسبی برای کسب درآمد از این بناها شده است.

معاون رئیس جمهور به احیاء 295 رشته صنایع دستی بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب اسلامی رشته صنایع دستی بسیار مورد توجه قرار گرفت و موجب کسب رزق حلال برای خانوارهای عمدتا محروم و به ویژه زنان سرپرست خانوار شد.

معاون رئیس جمهور همچنین به درآمدهای کسب شده از طریق صنایع دستی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 520 میلیون دلار درآمد از طریق فروش محصولات صنایع دستی به دست آمده و تلاش می کنیم این مقدار را به 2 میلیارد دلار برسانیم. آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با تاکید بر ضرورت توجه به الزامات شرعی در توسعه گردشگری گفت: باید در کشور گردشگری همراه با حفظ خطوط قرمز و هنجارهای دینی دنبال شود.

وی با بیان اینکه قرآن در آیات متعدد دعوت به گردشگری و سیر در زمین می‌کند افزود: آنچه مد نظر قرآن است، گردشگری آموزنده و مشروع است، چرا که در گردشگری نامشروع تنها به درآمد بیشتر فکر می‌کنند و برایشان مهم نیست که این درآمد با چه وسیله و ابزاری بدست آمده است.

این مرجع تقلید همچنین به ظرفیت های فرهنگی و گردشگری در کشور اشاره کرد و گفت: کشور ما به لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه‌های بسیار خوبی را برای جذب گردشگر دارد، اما باید راه‌های مناسبی برای اینکار پیدا کرد و به الزامات و بایدها و نبایدهای شرعی توجه ویژه داشت.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه توجه به صنایع دستی را امری مهم دانست و افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد تا صنایع دستی، فرهنگ ملی و دینی ما را به جهانیان نشان دهد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سیاه نمایی‌های کشورها و رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: وقتی مردم دنیا واقعیات ایران را از نزدیک مشاهده می‌کنند به واهی بودن تبلیغات ایران ستیزی و اسلام ستیزی پی می‌برند و برنامه‌های دشمنان در این زمینه خنثی می‌شود.

آیت الله نوری همدانی هم گردشگری را مطابق با فطرت و طبیعت انسان دانست و گفت: با توسعه این صنعت می توان از چند برابر فروش نفت درآمد کسب کرد.

وی گفت: در دین مبین اسلام به گردش و مسافرت بسیار تاکید شده و مسلمانان باید با سفر به مناطق مختلف از آیات و نشانه های خداوند عبرت بگیرند.

این مرجع تقلید افزود: باید آثار باستانی خود را به دنیا نشان دهیم و گردشگران را تشویق کنیم تا برای دیدن این آثار سفر کنند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم گفت: هزینه برخی خدمات مثل اماکن اقامت و هتل ها بسیار گران است به طوری که بسیاری از مردم نمی توانند از آن ها استفاده کنند و باید تدابیری اندیشید که همه بتوانند از این امکانات بهره ببرند.

منبع: شبکه‌خبر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها