کد خبر: 274637
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۱:۳۶:۳۵
| |

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

تعداد مدیران شایسته آموزش کشور بیشتر می‌شود

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک برنامه عملیاتی برای سند تحول لازم است، اظهار کرد: باید جمعیت مدیران شایسته آموزش کشور افزایش یابد و تمام مدارس تحت پوشش این سند قرار گیرند.

تعداد مدیران شایسته آموزش کشور بیشتر می‌شود
کد خبر: 274637
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۱:۳۶:۳۵

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالرسول عمادی در همایش مدیران حائز رتبه ممتاز کشوری برنامه تعالی مدیریت مدرسه، اظهار کرد: تعالی یک مفهوم معنوی، اسلامی و الهی است؛ مفهومی که در سراسر جهان مطرح است اما اولین بار در اسلام بیان شد.

وی افزود: تعالی یک نقطه، مقصد معین و محل توقف نبوده و یک راه بی پایان است. هر فرد در جایگاه خود باید یک گام به سمت جلو حرکت کند و این معنای رشد و تعالی است.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه تعالی مدیریت مدرسه، تلاش در جهت تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است گفت: این سند، میثاق جمعی در آموزش و پرورش و شامل دو بخش توانمندسازی برنامه و نتایج است. در هر برنامه‌ای باید توانمندسازها را فعال کنید.

عمادی با بیان اینکه باید در حوزه مدیریت راهبردی آموزش، تحول و توانمندی ایجاد کنیم بیان کرد: بدون نظام مدیریتی مطلوب و مدیر کارآمد، نمی‌توان کاری انجام داد. بنابراین باید مدیر شایسته را انتخاب و جذب و دانش او را افزوده و حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه نظام ارزشیابی و پژوهش باید متحول شود، تاکید کرد: همچنین در حوزه آموزش و پرورش در بحث مالی نیز تحول لازم است. چهار منبع مالی شامل اعتبارات دولتی که در تمام دنیا با این اعتبارات، آموزش در سطح محدودی قرار می‌گیرد، کمک‌های مردمی، خیرین و کمک‌های بین‌المللی از دیگر منابع هستند.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کشور در جذب اعتبارات خیرین، موفق بوده است، اظهار کرد: 650 هزار خیر مدرسه ساز در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به کشورهایی که حداکثر اعتبارات دولتی را به آموزش اختصاص می‌دهند گفت: در این کشورها، مدارس زیباترین مکان‌ها هستند، بالاترین حقوق برای معلمان و موفق در جذب درآمد هستند. خیرین مدرسه ساز ایران، سالانه بیش از 1000 میلیارد تومان، مدرسه می‌سازند. آموزش و پرورش را باید توانمند کنیم تا سهم آن از دولت و کمک‌های مردمی و بین المللی افزایش یابد.

عمادی افزود: دانش آموزان باید یک رشد متوازن و هماهنگ پیدا کنند؛ طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، فرزندان را باید از آموزش صرف نظری به آموزش مهارت محوری در شش ساحت تربیتی سوق داده و با فناوری‌های روز آشنا کرد.

وی افزود: در چند سال بر جنبه نظری آموزش توجه شده است. تنها راه سعادت فرزندان را رفتن به دانشگاه می دانستیم. در صورت فراهم نشدن زیر ساخت‌ها، دستیابی به نتایج، شعاری بیش نیست.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یک برنامه عملیاتی برای سند تحول لازم است عنوان کرد: باید جمعیت مدیران شایسته آموزش کشور افزایش یابد و تمام مدارس تحت پوشش این سند قرار گیرند. همچنین باید در نظام انتصاب دقیق، مدیران با سواد و قابل انتخاب و آنان را توجیه کنند.

عمادی افزود: مدیران شایسته با حل مشکلات بخش آموزشی و حرکت در مسیر برنامه تحول بنیادین و با ارزیابی از درون و بیرون می‌توانند در ارتقای آموزش گام برداند و موفق شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها