کد خبر: 276276
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا امکان درخواست مهریه پس از بخشیدن آن وجود دارد؟

اگر کسی به اصرار شوهرش و بدون رضایت قلبی در سند ازدواجش در منزل بنویسد من مهریه‌ام را بخشیده‌ام، آیا بعدا می‌تواند تقاضای درخواست مهریه‌اش را کند؟

آیا امکان درخواست مهریه پس از بخشیدن آن وجود دارد؟
کد خبر: 276276
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در«اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: اگر کسی به اصرار شوهرش و بدون رضایت قلبی در سند ازدواجش در منزل بنویسد من مهریه‌ام را بخشیده‌ام، آیا بعدا می‌تواند تقاضای درخواست مهریه‌اش را کند؟

پاسخ: ازآنجایی که عقدنامه یک سند رسمی محسوب می‌شود درج عباراتی در آن بدون رعایت تشریفات اسناد رسمی اعتبار سند رسمی را ندارد و نوشته‌ای عادی و غیررسمی محسوب می‌شود که توان مقاومت در برابر اعتبار اسناد رسمی را ندارد و بنابراین نیازمند این است که همسر شما این ادعا را ثابت کند.

گفتنی است در صورت طرح این ادعا از ناحیه همسرتان مبنی بر اینکه شما مهریه خود را بخشیده‌اید، می‌توانید در محکمه مطرح کنید که اولا؛ به اکراه و تحت تاثیر اجبار و غلبه مجبور به این امر شده‌اید. ثانیا؛ در هبه (بخشش) مهریه امکان رجوع از آنچه مورد بخشش واقع شده، برای شما امکان‌پذیر است.

بنابراین شما می‌توانید با طرح دادخواست در محاکم حقوقی نسبت به اصل مهریه مندرج در سند نکاحیه اقدام کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها