کد خبر: 281890
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۴:۱۵:۳۹
| |

اوضاع سدهای خوزستان مساعد نیست

آخرین وضعیت سدهای دز و کرخه در خوزستان تشریح شد.

اوضاع سدهای خوزستان مساعد نیست
کد خبر: 281890
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۶ ۱۴:۱۵:۳۹

اعتمادآنلاین| ‌ یزدانی مدیرعامل سد کرخه با بیان اینکه سیلاب مهیبی با پیک 8هزار و 400 متر مکعب و آورد بیش از یک میلیارد مترمکعب به وقوع پیوسته است، گفت: این سیلاب در حال مهار شدن است و امیدواریم به زودی به وضعیت پایدار برسیم. در بخش‌های پایین دست کرخه به دلیل خروجی این سد، دچار به هم‌ریختگی شدیم که امیدواریم با همکاری مردم، این وضعیت بهبود یابد.

وی با بیان اینکه رهاسازی آب از محل خروجی کرخه مردم را در شرایط سختی قرار داده است، اظهار کرد: برای کنترل سیلاب لازم بود تا بخشی از این آب را تخلیه کنیم و امیدواریم مردم با همکاری بیشتر به مدیریت این بحران کمک کنند.

رئوفی‌ نسب - مدیرعامل سد دز با بیان اینکه با کاهش ورودی، خروجی و ارتفاع آب، آرامش اندک اندک به سد دز بازمی‌گردد، گفت: تا روز گذشته 200 میلیون مترمکعب از حجم آب سد دز خارج شد و آورد آن نیز به یکهزار و 850 میلیون متر مکعب رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان خروجی آب از این سد از 2هزار و 500 میلیون مترمکعب در ثانیه به 2200 میلیون مترمکعب در ثانیه رسیده است تصریح کرد: در حال حاضر میزان خروجی آب این سد تحت کنترل است و دلیل خروج آب از این سد، باز کردن فضای کافی برای بارش‌های آتی و ورودی آب در انتهای فروردین ماه است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها