کد خبر: 282954
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

محمدرضا ملکشاهی‌راد، نماینده خرم‌آباد در مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به سیل اخیر لرستان:

علی‌رغم تذکرها امکانات لازم برای مقابله با سیل فراهم نبود/ نداشتن وحدت رویه موجب عصبانیت مردم سیل‌زده شد/ اقدامات پوپولیستی در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست/ در سیل اخیر شاهد اقدامات پوپولیستی بودیم

محمدرضا ملکشاهی‌راد، نماینده لرستان تاکید کرد: متاسفانه گفتمان پوپولیستی بر همه حاکم شده است، حتی رییس‌جمهور، دولتمردان و نمایندگان مجلس و در این فضا مردم گم می‌شوند و نادیده گرفته می‌شوند. اقدامات پوپولیستی در شأن نظام جمهوری اسلامی و مسئول متعهد نظام که می‌داند پایه و اساس نظام مردم هستند، نیست. اما در سیل اخیر شاهد این اقدامات پوپولیستی بودیم و بخش عمده‌ای از گزارشاتی که داده می‌شد، کذب بود.

علی‌رغم تذکرها امکانات لازم برای مقابله با سیل فراهم نبود/ نداشتن وحدت رویه موجب عصبانیت مردم سیل‌زده شد/ اقدامات پوپولیستی در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست/ در سیل اخیر شاهد اقدامات پوپولیستی بودیم
کد خبر: 282954
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا ملکشاهی‌راد نماینده مردم خرم آباد و دورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به کاستی‌هایی که در سیل لرستان وجود داشت، گفت: علی‌رغم توصیه‌ها و تذکرهایی که مبنی بر وقوع سیل داده شد برای مقابله با سیل امکانات از روز اول فراهم نبود. برای مثال بالگردها و ماشین‌های سنگین مورد نیاز بود که ما نداشتیم. در لرستان حدود 10 ماشین‌آلات سنگین داشتیم که بسیار کم بود.

او ادامه داد: زمانی که امکان وقوع سیل وجود دارد باید اردوگاه می‌زدند و همه امکانات را فراهم می‌کردند و مردم را در آن اردوگاه‌ها و چادرها مستقر می‌کردند. از مردم هم باید می‌خواستند تا لوازم منزل خود را به این مناطق ببرند اما این اقدام را نیز انجام ندادند. در نتیجه آمادگی لازم برای مقابله با سیل اصلا وجود نداشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بعد از حدود 5 روز که از سیل گذشت، امکانات به استان لرستان رسید. وحدت رویه وجود نداشت و اقدامات انجام شده نظام‌مند نبود و همین موضوع مردم سیل‌زده را عصبانی کرد.

ملکشاهی‌راد با انتقاد از گفتمان پوپولیستی حاکم در سیل اخیر گفت: متاسفانه گفتمان پوپولیستی بر همه حاکم شده است، حتی رییس‌جمهور، دولتمردان و نمایندگان مجلس و در این فضا مردم گم می‌شوند و نادیده گرفته می‌شوند. اقدامات پوپولیستی در شأن نظام جمهوری اسلامی و مسئول متعهد نظام که می‌داند پایه و اساس نظام مردم هستند، نیست. اما در سیل اخیر شاهد این اقدامات پوپولیستی بودیم و بخش عمده‌ای از گزارشاتی که داده می‌شد، کذب بود.

او ادامه داد: گزارشات نادرست به مسئولان فرادست می‌دادند و مسئولان را به خواب غفلت می‌بردند و ملت را آب می‌برد. باید برای مقابله با سیل و هر پدیده طبیعی یک نسخه خاص داشته باشیم. مدیریت بحران در سیل لرستان نه ساختارمند بود، نه نظام داشت و نه دارای وحدت رویه بود.

این عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه مدیریت بحران ضعیف عمل کرد، گفت: در سیل نباید فرصت‌ها را از دست داد. اگر فرماندهی مدیریت بحران ضعیف باشد و تصمیم نگیرد و اطلاعات نداشته باشد و نتواند امکانات را توزیع کند مردم به صورت خودجوش اقدام می‌کنند.

ملکشاهی تاکید کرد: سپاه، ارتش و نیروی انتظامی توانشان برای مقابله با بحران بسیار بالا است چون آموزش دیده‌اند. آنها در میدان بودند و کار کردند، اما زمانی که مدیر ما امروز هست و فردا نیست و مدیران بر اساس رانت سیاسی انتخاب می‌شوند و حتی در حوزه مدیریت به آنها آموزش مدیریت بحران هم نمی‌دهیم، نمی‌توان انتظار فرمان‌برداری از این مدیر را داشت. فرمانده ما ضعیف است و آموزش لازم برای مقابله با بحران را ندیده است. در یک شهرستان مدیر بحران فرماندار است و زمانی که فرماندار از همه ضعیف‌تر است. هر کسی که زیر دست او باشد حرف‌های او را نمی پذیرد اما همین افراد زیر دست آدم‌های قوی می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها