کد خبر: 284311
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۰:۲۶:۰۸
| |

سرپرست معاونت کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

کنترل توزیع مواد مخدر از طریق شبکه های مجازی

سرپرست معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: توزیع مواد از طریق شبکه های مجازی با توجه به برخوردهای پلیس فتا زیاد نیست هنوز خرده فروشان به صورت مراجعه حضوری و تلفنی مواد را به دست مشتریان می رسانند و کمتر در فضای مجازی مواد رد و بدل می شود.

کنترل توزیع مواد مخدر از طریق شبکه های مجازی
کد خبر: 284311
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۰:۲۶:۰۸

اعتمادآنلاین| حمید صرامی افزود: پلیس فتا با جدیت نسبت به برخی شبکه های فضای مجازی که مصرف مواد را تبلیغ می کرد، برخورد کرده است ولی آنچه ملاحظه می شود این است که تهیه مواد به صورت حضوری و تلفنی رایج است.


وی ادامه داد: میل به مصرف مواد مخدر بیشتر در گروه همسالان، تبلیغات وسیع از طریق شبکه های ماهواره ای صورت می گیرد همچنین نگرش ها و باورهای غلط زمینه را برای گسترش مصرف مواد رونق می دهد. رسانه ها باید بیش از این در این عرصه ها ورود پیدا کنند و در این جنگ روانی ایجاد شده با مداخلات درست، این عملیات روانی خنثی شود.


صرامی خاطرنشان کرد: برخی مولفه های فرا سیستمی مانند تغییر در سبک زندگی، فردگرایی ها، خودمحوری، افزایش مهاجرت و شهرنشینی نیز بر تمایل افراد به مصرف مواد مخدر تاثیر می گذارد.


سرپرست معاونت کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: وقتی مولفه های اجتماعی مانند مسئولیت پذیری اجتماعی، اعتماد و سرمایه اجتماعی در جامعه ای کاهش یابد، احتمال بیشتری برای مصرف مواد مخدر در جامعه ایجاد می شود.


وی با تاکید بر افزایش سطح پوشش برنامه های پیشگیرانه افزود: برنامه های پیشگیری اولیه از مصرف مواد مخدر جزو اولویت های پایدار و راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر است. اکنون حداکثر 15 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش برنامه های پیشگیری قرار دارند و پیشگیری از مصرف مواد برای کاهش میزان بروز و شیوع مصرف با جدیت برای سال 98 به عنوان سومین سال برنامه ششم توسعه دنبال خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها