کد خبر: 287663
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۰:۲۶:۰۰
| |

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خبر داد:

ورود روزانه 60 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: روزانه به طور متوسط 50 الی 60 میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود که این امر نقش مهمی در احیای دریاچه دارد.

ورود روزانه 60 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
کد خبر: 287663
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۰:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فرهاد سرخوش مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به افزایش مستمر آب دریاچه ارومیه از ابتدای سال تا کنون اظهار داشت: با توجه به بارش‌هایی که صورت گرفته هر روز 2 سانتیمتر تراز آب این دریاچه افزایش می‌یابد که این عامل نقش مهمی در احیای آن دارد.

وی افزود: آب تمامی بارش‌هایی که در سطح استان و حوضه آب ریز دریاچه ارومیه صورت می‌گیرد، وارد دریاچه ارومیه نمی‌شود و فقط قسمتی از این آب‌ها وارد آن می‌شوند.

سرخوش گفت: روزانه به طور متوسط 50 الی 60 میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه می‌شود.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی بیان کرد: رهاسازی آب سد‌ها به دریاچه این شهر به طور مداوم ادامه دارد و آب 4 سد که از اول‌فروردین دریچه آن‌ها باز شده است تا پایان اردیبشهت 98 همچنان دریاچه ارومیه را سیراب می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه هزار و 271 سانتی متر است که نسبت به سال گذشته با افزایش 75 سانتی متری همراه بوده و وسعت آن نیز 2 هزار و 765 کیلومتر است که نسب به مشابه سال قبل 675 کیلومتر افزایش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها