کد خبر: 307432
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۰۹:۱۲:۴۲
| |

کاهش 50 درصدی تب کنگو در ایران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: سال گذشته در چنین زمانی 25 مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در ایران گزارش شده بود که امسال این موارد به 12 مورد رسیده و در واقع این بیماری نسبت به سال قبل 50 درصد کاهش یافته است.

کاهش 50 درصدی تب کنگو در ایران
کد خبر: 307432
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۰۹:۱۲:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ محمد مهدی گویا یکشنبه شب درباره موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کشور افزود: از 12 مورد ابتلا به این بیماری در سال جاری، 2 مورد منجر به مرگ و بقیه به طور کامل درمان شده‌اند.

وی ادامه داد: موارد ابتلا به این بیماری در سال جاری در ایرانشهر، زابل، کرمانشاه، گیلان و بندرعباس گزارش شده است.

گویا بیان کرد: این بیماری از دو راه به انسان منتقل می‌شود. نخست نیش کنه که از روی بدن دام روی بدن انسان می‌نشیند و دوم از راه تماس با لاشه گوسفند و ترشحات یا خون دام آلوده منتقل می‌شود و انتقال آن از طریق خوردن و مصرف گوشت آلوده صحت ندارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار داشت: گوشتی که مهر تایید دامپزشکی دارد کاملا سالم است، اما تماس با لاشه گوشت‌های کنار خیابان یا جاده می‌تواند خطرناک باشد.

وی اظهار داشت: این بیماری معمولا در فصل بهار و اوایل تابستان دیده می‌شود. بیماری تب کریمه کنگو، تب خون ریزی دهنده ویروسی است که توسط کنه‌ها به دام‌ها منتقل و انسان با گزش کنه، تماس با دام یا ذبح دام آلوده و همچنین تماس با گوشت آلوده به این بیماری مبتلا می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها