کد خبر: 327677
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا پارک کردن جلوی پارکینگ جرم است؟

سه روز است که خودرویی جلوی منزل پارک کرده به طوری که امکان ورود و خروج از پارکینگ هم برایم میسر نیست. طبق کدام ماده قانونی می‌توان از مالک خودرو شکایت کرد؟

آیا پارک کردن جلوی پارکینگ جرم است؟
کد خبر: 327677
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- سوال مخاطب اعتمادآنلاین: سه روز است که خودرویی جلوی منزل اینجانب پارک کرده است به طوری که امکان ورود و خروج از پارکینگ هم برایم میسر نیست. طبق کدام ماده قانونی می‌توان از مالک خودرو شکایت کرد؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: چنانچه شخصی از همسایگان یا اهل محل، خودرو خود را طوری پارک کند که شما نتوانید وارد پارکینگ منزل یا محل کار خود شده یا از آنجا خارج شوید، از این وضعیت عکس بگیرید و از دیگران هم بخواهید شاهد ماجرا باشند تا بتوانید از این ادله بعداً در محاکم برای اثبات ادعای خود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با 110 تماس بگیرید. از طرف 110 با مالک تماس می‌گیرند و تذکر می‌دهند که راننده متخلف خودرو خود را جابه‌جا کند. اگر مالک از جابه‌جایی خودرو خودداری کند، خودروی مورد نظر علاوه بر جریمه، توسط جرثقیل به پارکینگ پلیس انتقال می‌یابد.

در صورت تکرار این عمل و پارک خودرو به مدت طولانی و مستمر، شما می‌توانید در دادسرا تحت عنوان «ایجاد مزاحمت و ممانعت از حق»، از فرد مورد نظر شکایت کنید و تمام محاکم قضایی موظف به رسیدگی به شکایت «مزاحمت و ممانعت از حق» هستند.

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها