کد خبر: 334828
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۰:۰۵:۰۲
| |

راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری زنان

اولین مرکز نوآوری زنان با نام مانا امروز سه شنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دانشگاه علم و صنعت ایران راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری زنان
کد خبر: 334828
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۰:۰۵:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ حکیمه فری زاده رئیس مرکز نوآوری مانا در این مراسم گفت: این مرکز به دلیل نیاز زنان به محلی امن برای انجام فعالیت‌های اجتماعی در کنار فعالیت‌های خانوادگی راه‌اندازی شده است.


وی بیان کرد: در ابتدای راه‌اندازی این مرکز طراحی زیر ساخت‌های متناسب با نیاز زنان درنظر گرفته شد و در مرحله بعدی سعی شد شتابدهنده‌ها و پیش شتابدهنده‌ها ورود پیدا کنند.


فری زاده بیان کرد: در این مرکز نوآوری، شتابدهنده زنان دارای 5 تیم با سرمایه‌گذاری 450 تومان است و در مرحله پیش شتابدهی نیز شش تیم و 50میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است و 50 میلیون تومان نیز گرنت حمایتی برای رساندن نمونه اولیه در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: مرکز نوآوری زنان به لحاظ زیر ساختی با سایر مراکز تفاوت دارد، در این مرکز جدای از فضای کار اجرایی، فضای کار مادر و نوزاد و فضای نگهداری کودک نیز داریم.


فری زاده افزود: در این مرکز سعی شده فضایی مهیا شود تا هیچ خانم خلاق به دلیل عدم وجود فضای مناسب از اکوسیستم نوآوری دور نماند.

افزایش تعامل و همکاری زنان در فعالیت‌های کارآفرینی و استارت‌آپی و استاندارد سازی فضای مورد نیاز مادران در محیط‌های کار اشتراکی، مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از اهداف دیگر راه اندازی این مرکز است.

مرکز نوآوری «مانا» دارای سه بخش است. بخش شتابدهنده که در دو فاز پیش شتابدهی و شتابدهی روی زنان دارای ایده و خلاقیت سرمایه‌گذاری می‌کند تا با این توانمندسازی آن‌ها نسبت به تاسیس شرکت دانش بنیان اقدام کنند. در این بخش ایده‌ها پرورش می‌یابند و تبدیل به یک کسب و کار پایدار می‌شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها