کد خبر: 357817
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۵:۳۷:۰۰
| |

موسوی، شهردار منطقه یک شهرداری تهران در کمیته پدافند غیر عامل:

پدافند غیرعامل آسیب‌پذیری شهر را کاهش می‌دهد

سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک شهرداری تهران، در کمیته پدافند غیر عامل گفت: تمهیدات و شیوه‌های پدافند غیرعامل با توجه به حوادث طبیعی و غیر طبیعی که شهر تهران را تهدید می‌کنند در حفظ و صیانت از سرمایه های انسانی و کاهش آسیب‌پذیری شهر ، نقش تعیین کننده‌ای دارد.

پدافند غیرعامل آسیب‌پذیری شهر را کاهش می‌دهد
کد خبر: 357817
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۳ ۱۵:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک شهرداری تهران، در اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور علی مرادخانی مشاور هنری شهردار تهران و اعضا کمیته برگزار شد، گفت: امروزه شهروندان به دنبال محیطی آرام و قابل سکونت درون شهرها هستند تا با آسایش زندگی کنند و عمده ترین هدف پدافند غیر عامل، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های مورد نیاز مردم است که باید با یک برنامه ریزی و طراحی در توسعه پایدار کشور نهادینه شود.

وی منطقه یک را دارای ظرفیت های بالای فرهنگی و هنری دانست و گفت: با توجه به اینکه در پدافند غیر عامل برای مقابله با تهدیدات دشمن در فضای فرهنگی ، تمامی امکانات فرهنگی شامل هنر ، ادبیات ، فیلم و سینما ، صنایع دستی ، موسیقی و نظیر آنان به کارگرفته می شود منطقه یک می تواند با توجه به وجود مراکزی چون کاخ و خانه موزه ها ، افراد فرهیخته و نخبگان فرهنگی، جاذبه های گردشگری و... نقش مهمی در کاهش آسیب ها و مقابله با جنگ نرم داشته باشد.

موسوی با اشاره به مبحث 21 مقررات ملی ساختمان در خصوص پدافند غیرعامل گفت:هدف از تهیه و تدوین این مبحث تعیین حداقل ضوابط و مقررات، جهت طرح و اجرای ساختما نها دربرابر اثرات ناشی از تهدیدات مختلف است لذا باید با رعایت آن ساختمانها با درجه اهمیت مختلف در برابر تهدیدات مربوطه، ایستایی خود را حفظ نموده و خسارات سازه ای و تلفات جانی به حداقل برسد.

شهردار منطقه افزایش مشارکت پذیری شهروندان را در مقابله با این تهاجم ها ضروری دانست وافزود: با توجه به اهمیت موضوعات گسترده در زمینه پدافند غیرعامل ، کلیه شهرداران نواحی و معاونین منطقه در جلسات کمیته ،حاضر و موارد را به صورت تخصصی در سطح هر معاونت و ناحیه مورد بررسی و پی گیری قرار دهند و در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در منطقه و جلب مشارکت حداکثری شهروندان نیز نهایت سعی و تلاش خود را داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه اقدامات انجام شده در سطح منطقه و برنامه های پیش بینی شده جهت انجام در هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل که از 8 الی 14 آبان ماه ادامه دارد از جمله ارسال پیام های اطلاع سانی و آگاهی دهنده، مانور های پدافند غیرعامل و ... مطرح و در پایان احکام اعضاء کمیته توسط شهردار منطقه اعطا شد.

منبع: شهرنوشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها