کد خبر: 363376
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۲:۴۵:۲۸
| |

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

میزان خسارت وارده به تهران در ناآرامی‌های اخیر مشخص نشده است

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه خسارت وارد شده به زیرساخت‌های شهری پایتخت پس از ناآرامی‌های اخیر هنوز مشخص نشده است، گفت: در جلسه هم‌اندیشی با شهردار تهران از وی خواستیم که گزارشی از آن ارایه کند.

میزان خسارت وارده به تهران در ناآرامی‌های اخیر مشخص نشده است
کد خبر: 363376
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۲:۴۵:۲۸

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، روز یکشنبه در حاشیه یکصد و هفتاد و هشتمین در جمع خبرنگاران گفت: تهیه این گزارش موجب می شود که اگر قرار باشد بودجه ای از طرف استانداری تهران و شورای امنیت کشور به این امر اختصاص یابد به تهران نیز بدهند.

وی در خصوص تاخیر در شروع جلسه امروز نیز گفت: به دلیل جلسه هم اندیشی با شهردار تهران جلسه با کمی تاخیر آغاز شد و در این هم اندیشی مقرر شد که بودجه 2 سال آینده تهران بر مبنای برنامه سوم و برنامه عملیاتی و تحقق پذیر تعریف شود.

به گفته هاشمی، در جلسه امروز شورا همچنین در خصوص اضافه شدن یک شورایار به کمیته نام گذاری شورای شهر و ثبت ملی توچال نیز بحث و گفت و گو شد.

سیدحسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در تذکری به هیات رئیسه شورای شهر درباره حفظ نظم و انضباط جلسه شورا، اظهار کرد: 32 دقیقه از وقت قانونی شروع جلسه گذشته است، جلسه معمولاً دیر شروع شده و مقدمات آن دیر فراهم می شود.

وی تاکید کرد: خواهش می‌کنم مقدمات را کوتاه کنیم و از حداقل وقت، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

این تذکر حسن رسولی موجب شد که تذکرات اعضا قرائت نشود و تنها یک نطق پیش از دستور الهام فخاری ایراد شود.

تامین حمل و نقل عمومی اولویت شهرداری تهران

وی همچنین با بیان اینکه اولویت شهرداری تهران تامین حمل و نقل عمومی است، گفت: 2 مصوبه مناسب در دولت در این خصوص داریم یکی در پایان سال 96 که مقرر شد تا هزار واگن برای مترو تهران خریداری شود که فایناس آن تامین شده اما به دلیل مشکلات تحریم عقب افتاده و دومی تامین 19 هزار اتوبوس برای کلانشهرهای کشور است که 5 هزار اتوبوس اختصاص به تهران دارد.

وی ادامه داد: بیش از 20 هزار میلیارد تومان از دولت برای حمل و نقل عمومی درخواست داریم که بین چند دستگاه ناهماهنگی در این خصوص وجود دارد؛ خواسته ما از معاون رئیس جمهوری دستور در این خصوص بود و اگر این امر محقق شود کار ارزنده ای است.

هاشمی در خصوص اینکه چرا بنابر گفته مدیریت شهری هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح نمی شود، گفت: یکی از بحث های ما با شهردار تهران این بود که امیدواریم به زودی محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص کاهش ترافیک پایتخت گفت: افزایش قیمت بنزین موجب شد تا تعداد خودروهایی که از شهرهای اقماری به پایتخت می آیند کاهش یابد.

وی در خصوص سفر معاون حمل و نقل و شهرداری تهران به همراه وزیر نیرو به مسکو نیز گفت: در این سفر خط اعتباری 5 میلیارد یورو یا دلاری روسیه برای ایران محقق شد که قرار است بخشی از آن (600 میلیون یورو یا دلار) به بخش حمل و نقل عمومی کلانشهرها از جمله تهران اختصاص یابد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها