کد خبر: 369666
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۶:۰۴:۳۲
| |

سیدمحمد امامی، مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات رادیویی:

پرونده ارزش افزوده در کشور 1.6 میلیون نفر شاکی دارد

سیدمحمد امامی، مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور، گفت: پرونده ارزش افزوده در کشور 1.6 میلیون نفر شاکی دارد.

پرونده ارزش افزوده در کشور 1.6 میلیون نفر شاکی دارد
کد خبر: 369666
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۶:۰۴:۳۲

اعتمادآنلاین| سیدمحمد امامی، مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور، پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، گفت: uso از محل اعتبارات دولتی برای پوشش و ایجاد ارتباط در مناطق روستایی و کم‌برخوردار استفاده می‌کند که با توجه به پیگیری وزیر ارتباطات این امکان مهیا شده که از این محل ارتباطات روستایی از قبیل تلفن ثابت و پوشش تلفن همراه و همچنین ایجاد شبکه فیبر در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور گفت: از جمله دستاوردهایی که در این حوزه داشتیم بحث تغییر 300 سایت همراه اول در استان کرمانشاه بوده است که با توجه به این تغییر روستاها به شبکه تلفن همراه کشور با کیفیتی مناسب متصل شدند.

این مسئول بیان داشت: جاهایی که مشکل پوشش هر سه آنتن تلفن همراه داریم که مربوط به مشکل برق عدم امنیت سایت ها و عدم همکاری شهرداری ها برای احداث سایت در شهرستان ها است.

امامی تصریح کرد: پوشش رادیویی 100 درصدی کار سخت و هزینه برداری است و با توجه به موضوع تداخل و عوارض زمین و مشکلات فنی این کار عملاً غیر ممکن است.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به سرویس رومینگ و به خدمت گرفتن امکانات اپراتورهای دیگر و افزایش توان این مشکل را به حداقل می‌رسانیم.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور اظهار داشت: البته این مشکل را در استان کرمانشاه مجددا بررسی می‌کنیم و هر سه اپراتور تلفن همراه را ملزم می کنیم که مشکلات را مخصوصاً در مسیرهای جاده‌ای به حداقل برسانند.

این مسئول خاطر نشان کرد: اپراتورهای تلفن همراه برای پوشش کل کشور تعهداتی دارند و مانند قراردادی عمل می کنند که چه مقدار از جاده را پوشش دهند و مواردی که مشکل داریم خارج از تعهدات اپراتور هاست و اگر جایی بود که در تعهد آنها قرار داشت حتماً اپراتور ها را جریمه های میلیاردی خواهیم کرد و در جاهایی که در تعهدشان نیست از آنها می‌خواهیم که آن قسمت‌ها را نیز انجام دهند.

وی افزود: حدود 100 هزار کیلومتر جاده در کشور داریم که 80 درصد آن در تعهد اپراتورها است و 20 درصد باقیمانده را از محل uso و اعتبارات دولتی پوشش می دهیم.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور از در اولویت قرار گرفتن استان‌های مرزی جهت پوشش آنتن دهی خبر داد و گفت: با تشکیل یک کارگروه مشکلات را سطح بندی می کنیم و در روستاها جاده‌ها و شهرها استاندارد لازم را برای رعایت اعلام خواهیم کرد و در جاده‌ها نقاط کور را تعیین تکلیف می‌کنیم و مشکلات را به حداقل خواهیم رساند ضمن اینکه در بحث اربعین استان کرمانشاه در اولویت قرار دارد سایت های سیار را فیکس می کنیم تا پوشش جاده‌ها به حداکثر برسد.

امامی با بیان اینکه در استان کرمانشاه سه اپراتور سیاره ایرانسل، رایتل و همراه اول فعالیت می‌کنند، گفت: از اپراتور ها انتظار داریم با تعرفه مناسب و در چارچوب و پروانه ها کیفیت سرویس مناسب استان را داشته باشند.

این مسئول در پاسخ به سوال استاندار نسبت به آن مقدار از حساب های مردم که به دلیل نامشخص توسط پیامک ها کم شده است، تصریح کرد: این کار به دلیل بسته ارزش افزوده ای است که توسط شرکت های خاص از حساب مردم برداشته شده است و تاکنون یک میلیون و 600 هزار نفر از مشترکین تشکیل پرونده داده اند و پرونده آنها در قوه قضاییه باز است.

مدیرکل نظارت بر سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور ادامه داد: این مربوط به بسته سرویس‌های ارزش افزوده که شرکت‌های همراه اول با آنها قرارداد دارند و در چارچوب قانون تجارت این کار را انجام داده‌اند که این در پروانه ما نیست ولی ما به آن ورود پیدا کردیم و پرونده آنها هم اکنون در دادگستری باز است و پیگیری می‌شود.

این مسئول اظهارداشت:30 درصد از درآمد اپراتور ها توسط حاکمیت وارد خزانه می شود و در قالب بودجه عمومی کشور صرف استان‌ها می‌شود و این کار به صلاحدید مجلس در کشور توزیع می شود.

وی همچنین در خصوص تداخلات مرزی گفت: تفاهم نامه ای را با کشور عراق در این خصوص بستیم اما چون حاکمیتی در عراق وجود ندارد و عملاً به تعهداتشان عمل نمی کنند سیگنال شان بیشتر از اندازه ای که باید به کشور وارد می شود، و به دنبال حل این مسئله هستیم .

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها