کد خبر: 395741
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ ۰۹:۲۰:۰۶
| |

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی:

کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر مناطق کشور/ وزش باد شدید در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه طی دو روز آینده روند کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور آغاز می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود که روز یکشنبه (3 فروردین) در تهران وزش باد شدید داشته باشیم.

کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر مناطق کشور/ وزش باد شدید در تهران
کد خبر: 395741
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۱ ۰۹:۲۰:۰۶

اعتمادآنلاین| صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (1 فروردین) برای مناطق از شمال شرق و شرق کشور رگبار باران و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از بعد ازظهر نیز با اثر سامانه بارشی، در شمال غرب کشور به ویژه استان آذربایجان غربی بارش پراکنده باران آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز جنوبی و سواحل شمالی کشور نیز بارش پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا بعد ازظهر (2 فروردین) علاوه بر وزش باد شدید بر گستره و میزان بارش در کشور افزوده می‌شود، گفت: بارش در مناطقی به شکل رگبار همراه با رعد و برق و تگرگ است. این وضعیت همراه با کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر مناطق کشور تا روز دوشنبه (4 فروردین) ادامه دارد و دوشنبه شب به طور موقت در نیمه غربی از میزان ابرناکی آسمان کاسته می‌شود.

به گفته وی در شمال شرق و شرق کشور تا روز چهارشنبه (6 فروردین) بارش پراکنده باران و برف همراه با ماندگاری هوای سرد ادامه دارد و طی این مدت نیز در مناطق کوهستانی سردسیر کولاک برف و کاهش میدان دید افقی نیز رخ می‌دهد.

ضیائیان در ادامه گفت: همچنین از روز یکشنبه (3 فروردین) دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (2 فروردین) ابری همراه با وزش باد، بارش پراکنده و احتمال رعد و برق با حداقل دمای 11 و حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (3 فروردین) نیز ابری، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها