کد خبر: 484646
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۲:۰۲:۰۰
| |

جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت:

اگر از پلیس شکایت دارید با سامانه 197 تماس بگیرید / اطلاعات مردم در 197 محرمانه باقی می‌ماند

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: شهروندانی که از نحوه عملکرد و یا برخورد پلیس شکایاتی دارند، می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 197( مرکز نظارت همگانی ناجا) شکایت خود را مطرح کنند.

اگر از پلیس شکایت دارید با سامانه 197 تماس بگیرید / اطلاعات مردم در 197 محرمانه باقی می‌ماند
کد خبر: 484646
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ شاید برای شما هم سوال باشد که اگر از رفتار یک مأمور پلیس شکایت داشته باشیم باید به کجا مراجعه کنیم و یا چگونه می‌توانیم خوش رفتاری یک مأمور در پیگیری یک پرونده انتظامی را به مقام بالادستی اطلاع رسانی کنیم تا از آن مأمور تقدیر شود.

به گزارش مهر، چه مرجعی مسئول رسیدگی به این نوع تخلفات هست و آیا اصلاً مردم می‌توانند در بررسی تخلفات پلیس و نیروهای انتظامی نقشی داشته باشند یا خیر؟ جواب این مسئله کاملاً مشخص هست شما می‌توانید از طریق سامانه 197 انتقادات، شکایات و یا تقدیر از عملکرد پلیس را به گوش مسئولان ناجا برسانید.

جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در همین راستا اظهار کرد: شهروندانی که از نحوه عملکرد و یا برخورد پلیس شکایاتی دارند، می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 197( مرکز نظارت همگانی ناجا) شکایت خود را مطرح کنند.

وی افزود: شکایات مردمی از مأموران نیروی انتظامی و نحوه عملکرد آن‌ها در موضوعات مختلف به خصوص طرح افزایش امنیت اجتماعی، ثبت، دسته‌بندی و بررسی می‌شود و اگر خطای مأموران پلیس اثبات شود، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت بیان کرد: سامانه 197 خدماتی بدون هزینه است که مردم با گذاشتن پیام خود بر روی این شماره، با دادن آدرس و مشخصات می‌توانند پیگیر شکایات خود از عملکرد پلیس و ارگان‌های مربوطه باشند.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه وظیفه اصلی 197، رسیدگی به شکایات مردم است، ادامه داد: چنانچه مردم در مورد خدمات مأموران در کلانتری‌ها، پیشنهاد تشویق از ماموری، انتقاد از عملکرد یک کلانتری و یا مأموران آن و دیگر موارد شکایت یا انتقادی دارند می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اما این سامانه تنها برای دریافت شکایات و انتقادات نیست و شهروندان می‌توانند عملکرد مثبت یک مأمور در پیگیری پرونده، خوش رفتاری مأموران ناجا و دیگر موارد مثبت را هم به این سامانه گزارش دهند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پایان تاکید کرد: شهروندان مطمئن باشند که اطلاعاتشان نزد 197 محرمانه می‌ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • احمد عالیخانی ارسالی در
    چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

    با سلام خداقوت از کارخوب و پسندیده شما. این کار خوب شما برای افراد ناتوان و سن بالا کمک خوبیه که از کاغدبازی و وقت و شرایط سخت شهری برای جابجایی [راحت شوند] کار بسیار عالی هستش

  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

    سلام وقت بخیر خسته نباشید لطف خواهشن محدوده خانی آبادنو که اینقدر سارق زیاده اصلن شب یا صبح گشت نمیزارن ممنون میشم پیگیری کنید

  • سجاد اکبری جوابی ارسالی در
    چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

    با سلام بنده در تاریخ 10مرداد 1401سوم محرم با تماس با 110برای ضرب جرح عمدی و بعد از 2ساعت آمدن مامورین کلانتری 129جامی که اسم روی لباس وظیفه نداشتن وشکایت بنده رو ننوشته ودوباره بنده رو مورد ضرب شتم قرار دادند به وسیله لگد زدن دستبند و اسپری فلفل... مدرک هم دارم ارائه میدهم. 09193091012 اسم مامورین که بعد پیدا کردم گروهبان حسام میرزاخانی و استوار جواد روستایی هست به نا حق بدن منو تو ماه حرام کبود کردن به 197هم حضوری هم با زنگ گزارش دادم. لطفاً پی گیری کنید.

  • Shahryar ارسالی در
    دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱

    خداقوت...
    ساعت 19:30شب پنجشنبه مورخ خودرو پژو اینجانب در شیراز بلوار دکتر حسابی کنار پارک گلدشت حافظ پارک بود که کامیون بنز ده تن با بار براثر بی احتیاطی راننده آن بدون داشتن هرگونه مدارک با خودرو بنده تصادف کرد...بعد از حضور مامورین محترم راهور وی را مقصر دانسته و متاسفانه بعد از چند دقیقه گفت و گوی مشکوک با راننده بنز ،بدون هیچ اعتنایی به صحنه تصادف و انجام روال قانون آن محل را ترک نمودند!!! و راننده کامیون هم با پررویی تمام رفت.
    (تا الان به هرجا مراجعه کرده ام هیچگونه پاسخی دریافت نکرده ام) خواهشمند است راهی برای حل مشکل بنده حقیر اعلام بفرمایید شاید گشایشی حاصل گردد.
    در ضمن فیلم مدار بسته از تمام داستان موجود میباشد.

  • حسین ارسالی در
    یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱

    رفتار اکثر پرسنل درمانگاه دندانپزشکی امام علی(ع) بسیار زننده است

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها