کد خبر: 488717
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۰:۵۸:۰۰
| |

حمید عمادی، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی:

7 تا 8 درصد بستری‌های کرونا فوت می‌کنند/ با مسافرت‎‌های نیمه خرداد، وارد پیک پنجم می‌شویم/ توزیع رمدسیویر در خارج از بیمارستان ممنوع شد

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی گفت: بیماران وقتی دچار شرایط بحرانی می‌شوند، به بیمارستان مراجعه می‌کنند که این مسئله شرایط را کمی سخت می‌کند، اما معمولا مرگ و میرهای ما زیاد نیست و ممکن است 7 تا 8 درصد بستری‌های ما فوت کنند.

7 تا 8 درصد بستری‌های کرونا فوت می‌کنند/ با مسافرت‎‌های نیمه خرداد، وارد پیک پنجم می‌شویم/ توزیع رمدسیویر در خارج از بیمارستان ممنوع شد
کد خبر: 488717
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۰:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حمید عمادی، رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی با اشاره به وضعیت ورودی و خروجی بیماران کرونا در بیمارستان، بیان کرد: آمار بیماران در بیمارستان در حال کاهش است. در اوج بیماری ما حدود 450 بیمار داشتیم، اما الان تعداد بیماران کاهش پیدا کرده و به حدود 350 نفر رسیده است، این رقم هم کم نیست و فقط نسبت به قبل کم‌تر شده است. آمار بیماران ما اکنون از اوج بیماری در موج سوم هنوز بیشتر است.

به گزارش ایلنا، عمادی افزود: هر روز 50 تا 60 بیمار بستری می‌شود و همین تعداد نیز مرخص می‌شود که این آمار تقریبا در وضعیت باثباتی است.

وی با اشاره به وضعیت مرگ و میرهای کرونا در بیمارستان، گفت: بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند، اغلب خیلی بدحال هستند. در حقیقت بیماران وقتی دچار شرایط بحرانی می‌شوند، به بیمارستان مراجعه می‌کنند که این مسئله شرایط را کمی سخت می‌کند، اما معمولا مرگ و میرهای ما زیاد نیست و ممکن است 7 تا 8 درصد بستری‌های ما فوت کنند.

عمادی در مورد پیش‌بینی وضعیت شیوع بیماری اظهار کرد: من نمی‌توانم وضعیت پیش رو را پیش‌بینی کنم، اما واضح است که اگر مردم رعایت کنند، اوضاع خوب خواهد شد و اگر رعایت نکنند و شاهد مسافرت‌ در نیمه خرداد باشیم، به احتمال زیاد پیک مجددی خواهیم داشت.

وی در مورد کمبود داروی رمدسیویر برای بیماران کرونا گفت: این دارو قبلا فقط در بیمارستان استفاده می‌شد، اما در زمان افزایش شیوع کرونا، چون مراجعه‌ها به بیمارستان زیاد شد و بیمارستان‌ها به حالت اشباع رسید و دیگر جایی نداشت. برای همین تصمیم بر این شد تا دارو را به شکل سرپایی هم در اختیار بیماران قرار دهیم.

عمادی ادامه داد: در واقع برخی با تمهیدات کامل فقط به شکل سرپایی دارو دریافت می‌کردند و بستری نمی‌شدند، این کار باعث کاهش حجم بیمارستانی می‌شد تا بیمارستان‌ها جوابگوی نیاز مردم باشند.

وی گفت: در این شرایط استفاده از رمدسیویر خیلی بالا رفت و در نتیجه دارو با کمبود کشوری مواجه شد و توزیع آن در خارج از بیمارستان ممنوع شد. احتمالا طی روزهای آینده این دارو به شکل سرپایی و بیرون از بیمارستان توزیع نخواهد داشت و مشکل کمبود این دارو حل خواهد شد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی بیان کرد: ما در بیمارستان امام خمینی، برای تهیه‌ داروی بیماران تا به حال کمبودی نداشتیم؛ یعنی اینطور نبوده که بیماری در بیمارستان بستری شود و داروخانه‌های بیمارستان به ما بگویند دارو ندارند. اما الان رمدسیویر به این دلیل در بیمارستان کم شد که مصرف سرپایی آن رواج پیدا کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها