کد خبر: 491712
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۵:۵۱:۵۱
| |

حمیدرضا کاظمی، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:

انتخابات شوراها در تهران الکترونیکی انجام می‌شود

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: با توجه به اصول قانون اساسی، انتخابات شورای شهر و روستا توسط مردم و با انتخاب مردم انجام می‌گیرد. انتخابات شورا‌ها در تهران به صورت غیرالکترونیک برگزار می‌شود.

انتخابات شوراها در تهران الکترونیکی انجام می‌شود
کد خبر: 491712
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۰ ۱۵:۵۱:۵۱

اعتمادآنلاین| حمیدرضا کاظمی گفت: به دلیل برگزاری چهار انتخابات نمی‌توان در تهران انتخابات الکترونیکی برگزار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در برنامه پاستور 1400 گفت: با توجه به اصول قانون اساسی، انتخابات شورای شهر و روستا توسط مردم و با انتخاب مردم انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: این اصل موضوع انتخابات و واگذاری مسئولیت اداری شهر و روستا توسط مردم است. الان هم در حال رسیدگی به صلاحیت معترضین به رد صلاحیت ها هستیم و تا روز 15 خرداد به اعتراض‌ها رسیدگی و نتیجه اش را روز 15 خرداد به وزارت کشور اعلام می‌کنیم و وزارت کشور هم 16 خرداد به داوطلبان معترض نتیجه رسیدگی به صلاحیتشان را اعلام خواهد کرد و 20 خرداد اولین روز تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورای شهر و روستا است و 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات تبلیغات ممنوع می‌شود.

کاظمی بیان کرد: وزارت کشور 32 هزار صندوق الکترونیکی اخذ رای دارد که در هر شعبه سه صندوق قرار دارد و در مجموع حدود 10 هزار شعبه را پوشش می‌دهد. ما در سطح کشور بالای 70 هزار شعبه اخذ رای داریم که با توجه به شرایط کرونا به فکر افزایش این شعبه‌ها هستیم. حدود یک هشتم کل شعب اخذ رای کشور را به صورت الکترونیکی می‌توانیم پوشش دهیم.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور اظهار کرد: دوره گذشته در 139 شهر کوچک انتخابات الکترونیکی برگزار شده و این دوره با تفاهمی که با وزارت کشور داشتیم قرار شد در مناطق پر جمعیت این امر را به کار بگیریم که مناطق پرجمعیت شامل کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت وزارت کشور در حد 10 هزار شعبه شامل 8 کلان شهر و 16 استان دیگر است. در تهران به جهت اینکه چهار انتخابات همزمان می‌خواهد برگزار شود، نمی‌شد یکی از انتخاباتش الکترونیکی و سه تای دیگر دستی باشد چون باعث سردرگمی مردم می‌شد به همین دلیل گفتیم به جای تهران چند مراکز استان دیگر را جایگزین کنیم.

کاظمی گفت: از کل ظرفیت صندوق‌های الکترونیکی در کشور استفاده شده است و بیشتر از این هم وزارت کشور ظرفیت ندارد وگرنه ما موافق بودیم که کل انتخابات شوراهای شهر و روستا به شکل الکترونیکی برگزار شود.

وی افزود: در حوزه شورا‌ها می‌توانیم انتخابات دوره‌های بعدی را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم، همچنین آماده ایم تا ناظرین صندوق، سرناظر منطقه‌ای و بازرسی مستقل، جدا از نظارت صندوق و نظارت شهرستان و بخش را علاوه بر آن سرناظرینی که به طور سیار چند صندوق را مدیریت می‌کنند مستقر می‌کنیم. بازرسی هم گزارش جدا برای ما می‌آورد. در صورتی که مردم مواردی را به ما منعکس کنند از طریق بازرسین پیگیری کرده و نتیجه اعلام می‌کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها