کد خبر: 501928
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۰۸:۰۴:۵۸
| |

رئیس پلیس مترو پایتخت خبرداد:

دستگیری 157 نفر از فروشندگان مواد مخدر در مترو تهران/ گزارشی مبنی بر فروش مهره مار و رمالی در مترو نداشتیم

سرهنگ عطاللهی گفت: تاکنون 157 نفر از کسانی که برای خرید و فروش مواد مخدر در جای دیگری از شهر برای حمل و نقل از وسیله ی نقلیه عمومی مترو استفاده کردند، دستگیر شدند و بیش از 5 کیلو مواد مخدر از آن ها کشف شده است.

دستگیری 157 نفر از فروشندگان مواد مخدر در مترو تهران/ گزارشی مبنی بر فروش مهره مار و رمالی در مترو نداشتیم
کد خبر: 501928
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۵ ۰۸:۰۴:۵۸

اعتمادآنلاین| مترو این روزها نه تنها وسیله ای برای حمل و نقل عمومی است بلکه تبدیل به فروشگاهی شده است که به قول معروف از «شیر مرغ تا جان آدمیزاد» را می توان در آن پیدا کرد.

به گزارش برنا، در کنار این افراد و اقشار زیادی هم هر روزه با این وسیله نقلیه جابه جا می شوند و همین امر باعث شده، زیرِ زمین هم مثل روی زمین با انواع اقسام کار ها و فعالیت ها و حتی جرایم روبه رو باشد.

هر روز در مترو اتفاق بسیاری رخ می دهد از فروش محصولات مختلف تا درگیری و جیب بری و انواع و اقسام انجام خدمات زیبایی و حمل و نقل کالاهای ممنوعه و... .

در حرکت بودن مترو باعث شده بسیاری از افراد در پوشش دستفروش کلاه های بزرگی را به سر مسافران مترو بگذارند و افرادی که در طعمه قرار گرفتند هم بعد از اطلاع از شگرد شوم این افراد دیگر دستشان به این کلاهبردارن نمی رسد و متحمل ضررهای مالی زیادی می شوند یا مواردی هم مشاهده شده که انواع و اقسام خدمات زیبایی از جمله سوراخ کردن گوش وبینی و حتی پرسینگ شکم و... در مترو انجام می شود که جایش در مترو و زیرِ زمین و در فضای آلوده عمومی نیست. پلیس همواره به مسافران قطار های مترو هشدار داده است که مراقب چنین مواردی باشند و به راحتی گول شیادان منفعت طلب را نخورند.

خرید و فروش مواد مخدر در قطار و ایستگاه های مترو انجام نمی شود

سرهنگ سعید عطاللهی، رئیس پلیس مترو پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: عوامل پلیس در تمام ایستگاه های اصلی و فرعی مترو مستقر هستند.

او درباره خرید و فروش مواد مخدر و حمل و نگهداری آن در مترو افزود: در این خصوص تاکنون 157 نفر دستگیر شدند که این افراد کسانی هستند که برای خرید و فروش مواد مخدر در جای دیگری از شهر برای حمل و نقل از وسیله ی نقلیه عمومی مترو استفاده کردند.

سرهنگ عطاللهی افزود: موردی وجود نداشته که خرید و فروش مواد مخدر در سالن ها و ایستگاه های مترو و یا در قطار انجام شده باشد.

رئیس پلیس مترو پایتخت تصریح کرد: افراد دستگیر شده عمدتا خرده فروش بودند و بیش از 5 کیلو انواع مواد مخدر از آن ها کشف و ضبط شده است.

حضور گشت های مأموران لباس شخصی در مترو

او درباره مجازات عمده فروشان دستگیر شده ی مواد مخدر در مترو گفت: متهمان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ عطاللهی درباره فروش مهره مار و انجام اقدامات رمالی در مترو اظهار کرد: ما در مترو دو نوع گشت پلیس آشکار و پنهان داریم که عوامل عملیاتی ما با لباس های شخصی و عوامل انتظامی فیزیکی با لباس فرم در مترو حضور دارند.

او با بیان اینکه درسال های اخیر موردی در مورد فروش مهره مار و رمالی توسط دستفروشان مترو نداشتیم، افزود: گزارشی نیز در این خصوص از جانب مردم به پلیس واصل نشده است.

کلاهبرداری شیادان که قالب دستفروشان مترو

سرهنگ عطاللهی گفت: در مترو ما از حضور پلیس زن به صورت آشکار نیز استفاده می کنیم.

رئیس پلیس مترو پایتخت درباره کلاهبرداری های صورت گرفته در مترو ادامه داد: افرادی در مترو هستند که در پوشش دستفروش در سالن های مترو اقدام به کپی کارت های بانکی می کنند که به محض شناسایی دستگیر می شوند.

او ادامه داد: افرادی هم هستند که در مترو در قالب فروش محصولاتی دو بار کارت بانکی خریدار را با دستگاه پوز می کشند و برای بار اول اذعان می کنند که کارت فعال نبود و زمانی که می خواهند برای بار دوم که کارت بکشند، رمز را برای تراکنش اول وارد می کنند و مبلغی های زیادی را اخاذی می کنند.

برخورد با جیب برهای کودک اتباع خارجی

سرهنگ عطاللهی درباره جیب بری کودکان در مترو گفت: برخورد با این افراد بنا بر مقررات انجام می شود چرا که ما پلیس مقابله با مجرمان اطفال و دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اطفال را داریم و رسیدگی به چنین امری با جرایم و بزه بزرگسالان متفاوت است. همچنین این کودکان اگر اتباع خارجی باشند در صورت شناسایی احکام و روند رسیدگی مربوط به خود را از طریق مراجع مرتبط دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها