کد خبر: 520963
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱۲:۴۹:۳۷
| |

حمیدرضا هاشمی، مدیرعامل خانه «ای بی»:

پانسمان‌های موجود تا پایان سال جوابگوی نیاز بیماران «ای بی» است

مدیر عامل خانه «ای بی» گفت: اکنون واردات پانسمان بیماران «ای بی» از مبادی رسمی نداریم و پانسمان‌های موجود نیز فقط تا پایان سال جوابگوی نیاز این بیماران است.

پانسمان‌های موجود تا پایان سال جوابگوی نیاز بیماران «ای بی» است
کد خبر: 520963
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۲ ۱۲:۴۹:۳۷

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام حمیدرضا هاشمی، مدیر عامل خانه «ای بی» افزود: اکنون یک بخشی از پانسمان های مورد نیاز بیماران «ای بی» که پیشتر تهیه شده بود، در اختیار آنها قرار گرفت، اما تقریبا می توانم بگویم که انبارها از پانسمان مورد نیاز برای بیماران «ای بی» خالی است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد:با مسئولان تماس گرفتیم که با کمک وزارت امور خارجه و سفیر ایران در سوئد که تولید کننده این نوع پانسمان ها است، بتوانیم این هماهنگی و رایزنی را داشته باشیم که بتوانند ادامه پانسمان ها را در اختیار ما قرار دهند.

هاشمی تاکید کرد: امیدواریم این پانسمان ها به موقع در اختیار ما قرار گیرد. اکنون از مبادی رسمی و دولتی نیز چیزی به عنوان ورود پانسمان های مورد نیاز بیماران «ای بی» نداریم.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که با نهاد محترم ریاست جمهوری داشتیم، پیشنهاد ما این بود که موضوع تهیه پانسمان مورد نیاز این بیماران با وزارت خارجه مطرح شود، که مطرح هم شد و از طریق وزیر خارجه با سفیر ما در سوئد هماهنگی شود تا کشورهای اروپایی که خود مدافع آمریکا هستند، با آنها صحبت شود که غذا و دارو جزء تحریم نیست و به این باور برسیم که صدای ما به گوش جهانیان برسد که در تحریم ها به دارو نیاز داریم، بخشی از این تحریم‌ها برداشته و یا آزاد شود تا دسترسی به دارو داشته باشیم.

مدیرعامل خانه «ای بی» در پاسخ به این سوال که گاهی شنیده می شود که به دلیل تحریم، پانسمان مورد نیاز این بیماران، خیلی خیلی اندک از طریق مسافران ورودی به کشور تامین می شود، گفت: گاهی مسافری و فردی، بعضی وقت ها به ما مراجعه می‌کند، شاید یک مسافر یا دو مسافر و آن هم شاید 20 قطعه کوچک از این پانسمان ها را در اختیار ما بگذارد، چون اگر بیشتر از این باشد گمرک و فرودگاه ایراد می‌گیرد، اما این روشی نیست که بتواند نیاز ما برای 950 بیمار را تامین کند، این روش نه منطقی است و نه ما مایل هستیم که این طور باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها