کد خبر: 532579
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۱۱:۲۱:۳۰
| |

سخنی با وزیر آموزش و پرورش:

آقای وزیر! در عمل مدافع حقوق ضایع شده فرهنگیان باشید

آقای وزیر، به قرار شنیده‌ها شما به عنوان رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان مدافع منافعِ حدود یک میلیون و ششصد هزار عضو سابق و کنونی اعضای این صندوق کاملا خصوصی هستید.

آقای وزیر! در عمل مدافع حقوق ضایع شده فرهنگیان باشید
کد خبر: 532579
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۱۱:۲۱:۳۰

طاهره نقی‌ئی، در یادداشتی برای روزنامه اعتماد نوشت: آقای وزیر،  به قرار شنیده‌ها شما به عنوان رییس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان مدافع منافعِ حدود یک میلیون و ششصد هزار عضو سابق و کنونی اعضای این صندوق کاملا خصوصی هستید. ما گفته‌های شما در وبینارها و جلسات گوناگون و... را به فال نیک گرفته، منتظر گام برداشتن عملی از سوی شما در راستای منافع حدود یک میلیون و ششصد هزار عضو سابق و کنونی هستیم تا در کنار شما برای رفع تبعیض از آنان بکوشیم.  با توجه به اینکه کلمه به کلمه مفاد بند کاف تبصره 12 قانون بودجه 1400 کشور در اساسنامه 22/4/1400 قید گردیده است! چه لزومی دارد تا اساسنامه یک موسسه کاملا خصوصی برخلاف اصل 85 قانون اساسی به تصویب مجلس محترم برسد. ادله فراوانی گواهی می‌دهند که تمامی سرمایه‌های منقول و غیرمنقول صندوق ذخیره فرهنگیان فقط و فقط متعلق به اعضای محترم این موسسه است. کج‌فهمی برخی مجلس‌نشینان و دولتمردان در مورد اموال شخصی فرهنگیان، به مثابه شکستن قلک فرزندان آنان است که به ما اجازه نمی‌دهد امروز، به مباحث حقوقی فوق‌الذکر بپردازیم. هم‌اکنون که شما در قامت مدافعِ منافع اعضا ظاهر شده‌اید از شما انتظار می‌رفت و می‌رود که در عمل هم مدافع حقوق تضیع شده حدود یک میلیون و ششصد هزار عضو این صندوق باشید.  چند پرسش از مدافع حقوق حدود یک میلیون و ششصد هزار عضو محترم صندوق: 

1- کمیسیون حقوقی دولت، ماهیت این موسسه کاملا خصوصی را عمومی غیردولتی اعلام کرده است. نمایندگان شما در این جلسات چه کسانی بوده‌اند؟ کنش شما در مقابل نمایندگان خود در این کمیسیون چه بوده است؟ چرا سه منتخب اعضا که شما در بیان برای آنان ارزش قائل هستید در جلسات این کمیسیون حضور نداشته‌اند؟

چرا برخی اعضای محترم این موسسه باید در شبکه‌های اجتماعی متوجه این خطای بزرگ کمیسیون حقوقی دولت شوند! مگر وزارتخانه‌ای که شما وزیر آن هستید و صندوق که شما ریاست محترم هیات امنای آن هستید، رسانه ندارد؟ چرا مردم را از رسانه‌های داخلی می‌رانید؟

2- پس از تصویب غیرکارشناسی در کمیسیون حقوقی دولت، مراتب به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع می‌شود  تا روند ضد معلمی تداوم یابد. 

چرا شما مدافعِ منافع اعضا به نمایندگان خود در این کمیسیون اجازه داده‌اید در این کمیسیون بند بند اساسنامه را تغییر بدهند (د مفاد بند کاف، فقط پوششی براق و زیبا برای عمومی غیردولتی کردن اموال ما می‌باشد). کنش شما در مقابل نمایندگان خود، در کمیسیون اجتماعی مجلس چه بوده است؟ اطلاع‌رسانی شما به صاحبان اصلی این سرمایه چه بوده است که در کمیسیون‌های دولت انقلابی، عمومی غیردولتی کردن اموال اعضا رقم می‌خورد؟

فرهنگیان معترض می‌گویند: 

 ریاست هیات امنای صندوق، جامه امین بودن اعضا را با جامه وزارت تعویض نموده است که به تبصره 1 ماده 10 اساسنامه و پیش‌نویس‌های ارایه شده بی‌توجهی می‌کند.  

ما از شما می‌خواهیم برنامه‌های مدون خود را در محورهای ذیل، شفاف و واضح بیان کنید تا ما به وظیفه خود (حلقه واسط بین مردم و مسوولان) عمل کنیم و خیال حدود یک میلیون و ششصد هزار عضو را آسوده نماییم.

1- خصوصی باقی ماندن صندوق و حمایت از اصلاح ساختار صندوق با تکیه به روش‌های مدرن و علمی.

۲- ورود هلدینگ و موسسه به بورس جهت شفاف‌سازی و تسهیل روند تخصیص ارزش مالکانه.

۳- تعجیل در تعیین و تخصیص ارزش مالکانه برای کلیه اعضا (قبلی و فعلی). 

۴- به رسمیت شناختن اساسنامه جدید که به تایید اداره ثبت شرکت‌ها رسیده است (به عنوان تنها سند قانونی که تمامی عملکرد ارکان مختلف صندوق را قانونمند می‌کند). 

۵- همکاری در تدوین آیین‌نامه انتخابات جهت برگزاری هرچه سریع‌تر انتخاب ۶ نفر از فرهنگیان، طبق اساسنامه به منظور سرعت بخشیدن به اصلاح ساختار صندوق.

۶- تعامل و همکاری با معاونت پارلمانی ریاست محترم جمهور، جهت متقاعد کردن مجلس در حذف بند کاف و جلو‌گیری از عمومی غیردولتی کردن اموال اعضای صندوق.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها