کد خبر: 540489
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۳:۳۵:۲۵
| |

توصیه پلیس برای مدیریت سفر نوروزی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ و یکی دو روز قبل از تحویل سال پر ترافیک ترین روزها در ایام نوروز خواهد بود.

توصیه پلیس برای مدیریت سفر نوروزی
کد خبر: 540489
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۳:۳۵:۲۵

سرهنگ احمد شیرانی در جلسه هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ ما شاهد روند افزایشی ترددها در سطح جاده ها و معابر بودیم، روندی که طی دو ماه گذشته افزایش چشم گیری داشته و رشدی ۱۹ درصدی را نشان می دهد. ما پیش بینی می کنیم که آخر سال ۱۴۰۰ این روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، شیرانی با بیان اینکه در دو روز منتهی به تحویل سال ما شاهد افزایش حجم سفرها خواهیم بود، گفت: همچنین بر اساس پیش بینی ها روز پنجم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ما شاهد پیک بازگشت از موج اول سفرهای نوروزی و همزمان آغاز موج دوم سفرها خواهیم بود و از این رو لازم است که شهروندان زمان سفر خود را مدیریت کرده و این موارد را در نظر بگیرند.

شیرانی از مسافران خواست قبل از شروع سفر زمانی مناسب برای آغاز و پایان سفر را در نظر بگیرند. حتما برای طولانی شدن زمان سفر با توجه به ترافیک آمادگی لازم را داشته باشند و از طریق تماس با شماره ۱۲۰ از وضعیت ترافیکی و جوی جاده ها با خبر شوند.

شیرانی از رانندگان و مسافران چه در ناوگان حمل و نقل عمومی و چه در خودروهای شخصی خواست که حتما در حین سفر کمربند ایمنی خود را ببندند، چرا که استفاده از کمربند ایمنی تاثیر زیادی بر کاهش آسیب های ناشی از تصادفات رانندگی خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها