کد خبر: 551736
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۵:۴۵:۴۶
| |

سارقان موبایل قاپ در قرچک دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قرچک گفت: ۲ سارق تلفن همراه (موبایل) قاپ و با ۲۰ فقره سرقت در شهرستان قرچک دستگیر شدند.

سارقان موبایل قاپ در قرچک دستگیر شدند
کد خبر: 551736
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۵:۴۵:۴۶

سرهنگ مرتضی ملکی با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط جرم خیز و در پی وقوع چندین فقره سرقت تلفن همراه در شهرستان قرچک، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کلانتری ۱۲ زیباشهر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی ستاد فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، وی افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد دوربین‌های سطح حوزه و استقرار گشت های نامحسوس، ۲ سارق موبایل قاپ شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: سارقان در تحقیقات تخصصی ، جرم خود را قبول داشته و به ۲۰ فقره سرقت موبایل قاپی در این شهرستان اعتراف کردند.

دستگیری ۲ سارق مأمورنما در قرچک

جانشین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران همچنین از دستگیری ۲ سارق مأمورنما که از اتباع خارجی اخاذی می کردند، خبر داد.

وی اظهار داشت: در پی بروز چندین فقره اخاذی و کلاهبرداری از اتباع افغانستانی در سطح شهرستان قرچک، پرونده ‌ی در این رابطه تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه داود آباد قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده متهمان را در شهرستان قرچک شناسائی کردند و با هماهنگی قضائی و با زیر نظر قرار دادن نامحسوس متهمان، آنها را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به پاسگاه داود آباد منتقل کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه کلت شبه سلاح، سه عدد فشنگ مانوری، یک عدد بی سیم و چند عدد کارت شناسایی جعلی کشف شد.

کشف ۴ کیلوگرم تریاک در قرچک

ملکی همچنین از دستگیری یک توزیع کننده مواد مخدر و کشف ۴ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه وی در یکی از مناطق قرچک خبر داد.

وی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد مخدر توسط شخصی با هویت معلوم در شهرستان قرچک، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ مرکزی این فرماندهی قرار گرفت و مأموران پس از انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های میدانی، موفق به شناسایی فرد توزیع کننده و مخفیگاه وی شدند.

ملکی تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی، مأموران طی عملیات ضربتی متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهم ۴ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قرچک با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر به عنوان مهمترین عامل فروپاشی خانواده ها و سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی، نیازمند همکاری همه جانبه مردم و نهادهای مسئول با نیروی انتظامی است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها