کد خبر: 578640
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۱:۴۷:۲۶
| |

سخنگوی ستاد امر‌ به معروف و نهی از‌ منکر:

ستاد امر‌به‌معروف باید ارتقا یابد

سید‌علی خانمحمدی تاکید کرد: باید ستاد از جایگاه فعلی ارتقاء یافته تا بتواند مصوبات، دستور‌العمل‌ها و قوانین را خودش اجرا کند.

ستاد امر‌به‌معروف باید ارتقا یابد
کد خبر: 578640
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۱:۴۷:۲۶

سید‌علی خانمحمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: ستاد امر به معروف برنامه‌های مختلفی را در حوزه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار دارد.

به گزارش فارس، وی درباره طرح عفاف و حجاب گفت: این طرح هم‌اکنون در حوزه نهاد‌های دولتی و حاکمیتی در حال اجرا است و در این راستا نظارت بر آن بر عهده ستاد است، برخی نهاد‌ها همکاری‌های خوبی دارند و برخی نهاد‌ها هم در اجرای قانون عفاف و حجاب همکاری مطلوبی با ستاد ندارند و پاسخ درستی به مکاتبات ما نمی‌دهند.

خانمحمدی ادامه داد: درخواست ما حمایت حداکثری وزارت کشور در اجرای قانون عفاف و حجاب است، زیرا برخی نهاد‌ها در این راستا همکاری مناسبی ندارند و وزارت کشور به عنوان نهاد بالا دستی می‌تواند نهاد‌ها و سازمان‌ها را به اجرای قانون مجاب کند.

وی با اشاره به لزوم ارتقاء ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: بسیاری از اتفاقات و کارهایی که مرتبط با موضوع امر به معروف است را باید دیگر نهاد‌ها اجرا کنند و ستاد قدرت و بازوی اجرایی برای آنها ندارد، از این رو باید ستاد از جایگاه فعلی ارتقاء یافته تا بتواند مصوبات، دستور‌العمل‌ها و قوانین را خودش اجرا کند.

خانمحمدی با بیان اینکه در امر قانون‌گزاری هم نیاز به حمایت نهاد‌هایی چون مجلس داریم، گفت: برخی مصوبات و دستور‌العمل‌ها اگر مصوبه مجلس را داشته باشند، ضمانت اجرایی بیشتری می‌یابند، در این صورت اجرای قوانین هم راحت‌تر انجام می‌شود. البته طرح جامع عفاف و حجاب اکنون در کمیسیون فرهنگی است و نیاز به تصویب دارد و در سطح کشور اجرایی نشده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها