کد خبر: 585690
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۱:۴۵:۳۳
| |

افروز صفاری‌فرد، معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی:

غربالگری ژنتیک برای خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا اولویت‌ بهزیستی است

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور گفت: غربالگری ژنتیک برای خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا اولویت‌ سازمان بهزیستی کشور است.

غربالگری ژنتیک برای خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا اولویت‌ بهزیستی است
کد خبر: 585690
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۱:۴۵:۳۳

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور گفت: غربالگری ژنتیک برای خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا قبل، حین و بعد از بارداری از اولویت‌های سازمان بهزیستی کشور است.

به گزارش ایرنا، افروز صفاری‌فرد با اشاره به انواع غربالگری‌ها افزود: غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال ۲۵ سال توسط سازمان بهزیستی در حال انجام است به‌طوری که در حال حاضر بیش از ۵۲ میلیون غربال در سه نوبت صورت گرفته است و از این تعداد ۳۷۰ هزار فرد مبتلا به تنبلی چشم -آمبلیوپی- شناسایی شدند و خدمات دریافت کردند.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه غربالگری شنوایی نیز از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون ۹۲ درصد موالید زنده تحت پوشش قرار گرفتند بطوری که ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نوزاد غربال شنوایی شدند و کودکان تشخیصی از سمعک و کاشت حلزون بهره‌مند شدند.

وی گفت: همچنین با توجه به گران بودن آزمایش‌های ژنتیک به مددجویان خدمات رایگان و به خانواده‌های نیازمند هم کمک هزینه پرداخت می‌شود.

صفاری فرد به آغاز غربالگری پیشگیری از معلولیت سالمندی از ۳ سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: همچنین برنامه پیشگیری و غربالگری اختلالات عصبی_شناختی سالمندان به صورت پایلوت در ۲ استان یزد و قزوین در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود تا بتوانیم خدمات توانبخشی موثری ارائه کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها