کد خبر: 593167
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۷:۵۰:۴۱
| |

پیشنهاد روزنامه جمهوری اسلامی:

عضویت در شوراهایی مثل شورای شهر افتخاری باشد و اعضاء حقوق دریافت نکنند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با توجه به حقوق ماهانه اعضاء شورای شهر، هزینه دفترهای جداگانه هر کدام از آنان، مسئول دفتر، مجموع کارمندان و سایر افرادی که به اعضاء شورا خدمت ‌رسانی می‌کنند، بودجه کلانی بر مردم تحمیل می‌شود در حالی که عضویت در شورا می‌تواند به صورت افتخاری باشد و اعضای آن حقوقی دریافت نکنند.

عضویت در شوراهایی مثل شورای شهر افتخاری باشد و اعضاء حقوق دریافت نکنند
کد خبر: 593167
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۷:۵۰:۴۱

روزنامه جمهوری اسلامی بر لوزم اصلاح ساختار شوراها تاکید کرده و پیشنهاد داده عضویت در شوراها به صورت افتخاری باشد و افراد حقوق دریافت نکنند.

به گزارش جمهوری اسلامی، با توجه به حقوق ماهانه اعضاء شورای شهر، هزینه دفترهای جداگانه هر کدام از آنان، مسئول دفتر، مجموع کارمندان و سایر افرادی که به اعضاء شورا خدمت ‌رسانی می‌کنند، بودجه کلانی بر مردم تحمیل می‌شود در حالی که عضویت در شورا می‌تواند به صورت افتخاری باشد و اعضای آن حقوقی دریافت نکنند، هر کدام دفتر جداگانه‌ای نداشته باشند، خدمت ‌رسانان شورا نیز از کارمندان شهرداری تامین شوند و این نهاد هیچ نیازی به تشکیلات جداگانه نداشته باشد. اگر منافذ رانت، ویژه‌ خواری و تبعیض‌ها نیز مسدود شوند، فقط افرادی برای عضویت در شوراها داوطلب خواهند شد که اهل کار و خدمت هستند و چشمداشتی به امکانات و امتیازات ندارند. در آنصورت، مفاسدی که در دوره‌های مختلف و در نقاط مختلف کشور در شوراها دیده شده، اصولاً زمینه بروز پیدا نخواهند کرد.

جمهوری اسلامی سپس تاکید کرده است: چنین اصلاحاتی در شوراها به خودی خود صورت نخواهد گرفت. مسئولان نظام باید برای اصلاح ساختار اداری کشور اعم از بخش دولتی و شوراها دست بکار شوند و این وظیفه را با جدیت دنبال کنند. مبارزه با تبعیض، بی‌عدالتی و مفاسد را باید از اصلاح ساختارها شروع کرد. اصلاح ساختار شوراها می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها