کد خبر: 610837
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ۱۲:۰۷:۴۶
| |

این بیماران خاص و صعب‌العلاج بیشترین هزینه نسخه و دارو را می‌دهند

مدیرکل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پرهزینه‌ترین بیماران خاص و صعب‌العلاج بر اساس نسخ سرپایی دارو بیماران «موکوپلی ساکاریدوز» هستند.

این بیماران خاص و صعب‌العلاج بیشترین هزینه نسخه و دارو را می‌دهند
کد خبر: 610837
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ۱۲:۰۷:۴۶

امیرحسین حبیبیان، مدیرکل آمار و مهندسی اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص آخرین وضعیت صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، عنوان کرد: از آبان ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۷۴۷ هزار بیمار خاص و صعب العلاج توسط سازمان بیمه سلامت ایران شناسایی شده‌اند که تقریباً ۶۰ درصد این بیمه شدگان زن و ۴۰ درصد مرد هستند.

به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۹ نوع بیماری خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت ایران بارگذاری و تعریف شده است، ادامه داد: این بیماران می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند، و در این میان بیماران "موکوپلی ساکاریدوز" جزو پرهزینه ترین بیماران بر اساس نسخ سرپایی دارو هستند و از این نوع بیماری تاکنون ۲۳۸ نفر در سامانه ثبت شده‌اند.

حبیبیان تاکید کرد: طی این ۶ ماه این بیماران ۱۲۹ بار مراجعه برای نسخ سرپایی داشتند که نزدیک به ۳۵ میلیارد تومان هزینه به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: در طول ۶ ماه گذشته بیماران سرطانی، دیابتی و ام اس به طور کلی بیشترین هزینه را در این صندوق به خود اختصاص داده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها