کد خبر: 613285
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۱۲:۰۳:۲۲
| |

نوید آقایی، تحلیلگر فضای مجازی:

اگر خودروسازی با ممنوعیت واردات پیشرفت کرد، پیام‌رسان‌های داخلی هم رشد می‌کنند

یک تحلیل‌گر فضای مجازی گفت: اگر خودروسازی با ممنوعیت واردات پیشرفت کرده‌ با منع دسترسی به پلتفرم‌های محبوب جهانی، داخلی‌ها هم پیشرفت می‌کنند.

اگر خودروسازی با ممنوعیت واردات پیشرفت کرد، پیام‌رسان‌های داخلی هم رشد می‌کنند
کد خبر: 613285
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۱۲:۰۳:۲۲

نوید آقایی، تحلیلگر فضای مجازی گفت: تنها ارزش افزوده ما نسبت به کشورهای پیشرو منطقه نیروی انسانی است اما همین افراد هم مدت‌هاست تمایلی به ادامه فعالیت در کشور ندارند.

به گزارش ایلنا، وی تصریح کرد: هرچند آمار روشنی از میزان مهاجرت نخبگان حوزه اقتصاد دیجیتال مانند سایر حوزه‌ها وجود ندارد اما اغلب شرکت‌ها با مشکل جدی درباره ادامه همکاری با نیروهای کیفی مواجه شده‌اند.

آقایی ادامه داد: به نظر می‌رسد دغدغه سیاست‌گذار با بخش عمده جامعه متفاوت است؛ از رونق اقتصاد دیجیتال صحبت می‌کنند اما پاسخی برای سیاست فیلترینگ ندارند. یک روز می‌گویند با آرام شدن خیابان دسترسی به پلتفرم‌های مسدود شده برقرار می‌شود. یک روز دیگر رفع فیلترینگ را به تأسیس نمایندگی در کشور گره می‌زنند. به تازگی هم می‌گویند فقط ده درصد کاربران نیازمند ارتباط با خارج هستند و باقی پیام‌رسان‌ها مثل فیس‌تایم و ایمو که فیلتر نیست.

وی افزود: جالب است که هیچ کدام از پلتفرم‌هایی که می‌گویند از آن‌ها استفاده کنید در ایران نمایندگی ندارند. از این جالب‌تر این است که بیش از ۹۰ درصد کاربران از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند اما به مردم می‌گویند فیس‌تایم که فیلتر نیست. در این میان روزی نیست که از رشد پلتفرم‌های داخلی صحبت نکنند اما با کوچکترین مشکل فنی، از طریق اسکایپ با تلویزیون مصاحبه می‌کنند. سؤال این‌جاست که اسکایپ هم در کشور نمایندگی دارد؟

آقایی تصریح کرد: وضعیت دسترسی کاربران مشت نمونه خروار سیاست‌های حوزه فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال است. وقتی رفتار بین‌المللی نداریم نمی‌توانیم سهمی از بازار منطقه‌ای هم به دست بیاوریم. در نتیجه جز نیروی انسانی متخصص چیزی برای صادرات نداریم.

این تحلیل‌گر فضای مجازی گفت: اگر خودروسازی با ممنوعیت واردات پیشرفت کرده‌ با منع دسترسی به پلتفرم‌های محبوب جهانی، داخلی‌ها هم پیشرفت می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها