کد خبر: 622267
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۱۰:۳۵:۳۹
| |

واکنش یک کارشناس مذهبی به رها شدن زباله‌های جشن غدیر در خیابان: انسانیم، فرشته نیستیم که ریخت‌وپاش نداشته باشیم!

یک کارشناس در پاسخ به انتقادها از رها کردن زباله در خیابان‌ها در جشن غدیر گفت: ما انسانیم نه فرشته، معلوم است ریخت و پاش داریم. شما به رودخانه خروشان و زلالی که راه افتاده نگاه کن و چند چاله و گودال متعفن در کنار رودخانه را اصل ندان و حتی اگر کسی در رودخانه غرق شد، نباید بگوییم پس رودخانه را باید از بین برد.

واکنش یک کارشناس مذهبی به رها شدن زباله‌های جشن غدیر در خیابان: انسانیم، فرشته  نیستیم که ریخت‌وپاش نداشته باشیم!
کد خبر: 622267
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۱۰:۳۵:۳۹

 علی سرلک، کارشناس مذهبی به انتقادات از ریخت‌وپاش‌ها و هزینه‌ها برای جشن غدیر  پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، بخش‌های مهم اظهارات او را در ادامه می‌خوانید:

 

  •  تا پیش از این گروهی مدام می‌گفتند و غر می‌زدند که بیشتر از فضای عزاداری و ایام سوگواری استقبال می‌شود، ولی حالا که می‌بینیم که جشن‌های مذهبی هم به شکل خودجوش و با استقبال مردم در فضای جامعه و خیابان جا باز کرده است مثل جشن‌های دهه کرامت، نیمه شعبان و همین جشن عید غدیر و...باز همان‌ها غر می‌زنند که فلان جا ترافیک شده و بهمان جا آشغال روی زمین افتاده، در حالی که این مسائل از اتفاقات اجتناب‌ناپذیر این‌گونه جشن‌های خیابانی است.
  • (در پاسخ به انتقاد از رها کردن زباله در خیابان‌ها در جشن غدیر): ما انسانیم نه فرشته، معلوم است ریخت و پاش داریم. شما به رودخانه خروشان و زلالی که راه افتاده نگاه کن و چند چاله و گودال متعفن در کنار رودخانه را اصل ندان و حتی اگر کسی در رودخانه غرق شد، نباید بگوییم پس رودخانه را باید از بین برد.
  • البته که باید در چنین جشن‌هایی حواس‌مان باشد تا پاکیزگی‌ رعایت شود، زباله کمتر ریخته شود، دسترسی به خیابان‌های اصلی و فرعی برنامه‌ریزی شود،‌ترددها تحت کنترل قرار گیرد اما اینکه اصل جشن و شادی به خاطر این مسائل زیرسوال برود، منصفانه نیست، گاهی انتقادات مغرضانه‌ای مطرح می‌شود که باید به سلامت عقل و سلامت قلب برخی از این منتقدان شک کرد.
  •  اینکه گفته می‌شود کلا این جشن حکومتی بود و مردم هیچ دخالت موثری نداشتند کاملا غلط است و مشاهدات نشان می‌دهد که مردم واقعا استقبال کرده‌اند، ضمن اینکه اتفاقا وظیفه حکومت دینی همین است و باید از این جشن‌ها حمایت کند. حکومت دینی باید برای تربیت توحیدی مردم انجام وظیفه کند.
  • متاسفانه به دلیل وجود برخی مدیران غیرشجاع، کوتاهی‌های زیادی در برگزاری اعیاد و مراسم مذهبی داشته‌ایم، درحالی که حضور دولت و حکومت در چنین مراسمی باید پررنگ‌تر باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها