کد خبر: 623460
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

محرمانه شدن آمار کودکان معلول به دلیل افزایش تولد این کودکان در نتیجه حذف غربالگری اســت

روزنامه همدلی نوشت: قرار گرفتن آمار کودکان معلول در لیســت اطلاعات محرمانه تنها یک دلیل دارد که آن هم افزایش تولد این کودکان است که نتیجه حذف ســقط درمانی و غربالگری اجباری اســت.

محرمانه شدن آمار کودکان معلول به دلیل افزایش تولد این کودکان در نتیجه حذف غربالگری اســت
کد خبر: 623460
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۲۰:۲۰:۰۰

روزنامه همدلی از محرمانه شدن میزان جمعیت کودکان معلول در کشور انتقاد کرده و نوشته دلیل این اتفاق افزایش تولد این کودکان به دلیل حذف غربالگری است.

به گزارش همدلی، از روزی که به بهانه افزایش جمعیــت در قالب قانون «حمایت از خانــواده و جوانی جمعیت»، طرح غربالگری مادران باردار را حذف کردند، انتظار میرفت کــه جمعیت کودکان معلول آنقدری شــود کــه آن را محرمانه اعلام کننــد. بدیهی است قرار گرفتن آمار کودکان معلول در لیســت اطلاعات محرمانه تنها یک دلیل دارد که آن هم افزایش تولد این کودکان است که نتیجه حذف ســقط درمانی و غربالگری اجباری اســت. این آمار زمانی تلختر به نظر میرسد که رئیس جمهور هنوز عمق فاجعه را درک نکرده و بر همان اشتباه اصرار میورزد. 

این روزنامه در پایان تاکید کرده است: بدیهی اســت آینده کشــور بیشازپیش به جمعیت ســالم، آموزش‌دیده و توانمند نیاز دارد تا جمعیت معلول که برای کشور و نظام ســلامت هزینه‌بر است و باری به دوش نظام سلامت و آموزش کشــور محسوب میشود. علاوه بر هزینه فرد معلول برای کشور، هزینه این غربالگری را مادرانی میدهند که مجبورند تمــام عمر خود را به مراقبــت و نگهداری از فرزند معلول خود بگذرانند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها