کد خبر: 638836
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۰ ۲۱:۰۵:۰۰
| |

«پرگابالین» ماده مخدر جدید و پرمصرف بین جوانان به ویژه زنان؛ «برخی کافی‌شاپ‌ها برای جذب مشتری این قرص را در قهوه‌ها می‌ریزند»!

روزنامه شرق نوشت: این قرص، به‌عنوان داروی کمک‌کننده‌‌ دردهای ضد تشنج کاربرد دارد، اما چند وقتی است قشر خاصی از جوانان آن را با دُز بالا، برای ایجاد حس سرخوشی و خلسه مصرف می‌کنند. حتی برخی از کافی‌شاپ‌ها ادعا کردند همکارانشان برای جذب و اعتیاد مشتری، این قرص را در قهوه‌های خود می‌ریزند.

«پرگابالین» ماده مخدر جدید و پرمصرف بین جوانان به ویژه زنان؛ «برخی کافی‌شاپ‌ها برای جذب مشتری این قرص را در قهوه‌ها می‌ریزند»!
کد خبر: 638836
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۰ ۲۱:۰۵:۰۰

روزنامه شرق در گزارشی مصرف «پرگابالین» را به‌عنوان یک ماده اعتیادآور در بین جوانان بررسی کرده است. 

به گزارش شرق، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:‌

 

  •  اگر چرخی در یوتوب بزنید و نام چند قرص معروف اعتیادآور مثل ریتالین و ترامادول را جست‌وجو کنید، تمام اطلاعات مصرف و عوارض آن را خواهید یافت. پرگابالین نیز جزء قرص‌های اعتیادآوری است که به‌تازگی در بین جوانان باب شده، اما اطلاعات کمی از آن منتشر شده است.
  • این قرص، به‌عنوان داروی کمک‌کننده‌‌ دردهای ضد تشنج کاربرد دارد، اما چند وقتی است قشر خاصی از جوانان آن را با دُز بالا، برای ایجاد حس سرخوشی و خلسه مصرف می‌کنند.
  • حتی برخی از کافی‌شاپ‌ها ادعا کردند همکارانشان برای جذب و اعتیاد مشتری، این قرص را در قهوه‌های خود می‌ریزند. یک فرد مطلع ادعا می‌کند: «من هم این موضوع را شنیده بودم و از صحت و سقم آن اطلاعی نداشتم تا اینکه به دلیلی مجبور به دادن آزمایش شدم؛ در آن آزمایش وجود یک ماده اعتیادآور در بدنم مشخص شد. به درستی به خاطر ندارم ترامادول بود یا پرگابالین، اما من هیچ‌کدام از آنها را مصرف نمی‌کردم. به قهوه‌فروشی که هر روز از آن قهوه می‌گرفتم شک کردم و متأسفانه، بله در قهوه‌هایش چیزی می‌ریخت». از او می‌پرسم شکایتی نکرده یا به جایی اطلاع نداده است؟ پاسخ می‌دهد: «نه راستش حوصله شکایت را نداشتم».
  • یک مصرف‌کننده: «‌قیمتش نسبت به بقیه قرص‌ها و مخدرها مثل گل، بسیار ارزان‌تر است. راحت‌تر در دسترسم بود و اگر در داروخانه نمی‌دادند، از عطاری‌ها می‌توانستم پیدا کنم». آب دهانش را قورت می‌دهد و می‌گوید: «‌من چون سنم بالاست و درس خوانده‌ام از یک‌ جایی فهمیدم این کار اشتباه است. اما می‌دانید چقدر نوجوان و محصل، مصرف‌کننده این قرص هستند؟».
  • معمولا مصرف داروهای آرام‌بخش و اعتیاد‌آور به دلیل نداشتن بار روانی معتاد‌شدن، در بین خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. در این میان، پرگابالین هم در بین خانم‌های جوان حسابی سر‌و‌صدا کرده است و این افراد، معمولا با انکار اعتیاد خود، معتقدند فقط آرام‌بخش مصرف می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها