کد خبر: 655677
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۱ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

مادر محیط‌زیست ایران: قطع کردن درخت برای مدیران شهرداری ساده‌تر است

این مدیرها و شهردارها هیچ‌چیزی از محیط و جغرافیایی که مدیریت می‌کنند، نمی‌دانند و نمی‌فهمند.

مادر محیط‌زیست ایران: قطع کردن درخت برای مدیران شهرداری ساده‌تر است
کد خبر: 655677
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۱ ۲۰:۳۰:۰۰

مه‌لقا ملاح، مشهور به مادر محیط‌زیست ایران در گذشته گفته بود:

دور تا دور شهر تهران کوه‌های عظیم وجود دارد و از دهه‌ها قبل‌تر کارشناسان محیط‌زیستی می‌گفتند، فقط درخت می‌تواند کمک کند و جلوی مقداری از آلودگی هوای پایتخت را بگیرد. من از جوانی برای این کار دویدم و ۲۲سال سرم را در هر سوراخ و اداره و وزارتخانه‌ای کردم و با هر مسئولی که فکر کنید صحبت کردم؛ هزاربار به هر کدام گفتم باید این شهر را پر از درخت کنیم.

به مهدکودک‌ها رفتم و با بچه‌ها درخت کاشتیم. به کودکان آموزش دادم که باید با درخت دوست باشند و دست‌شان به کاشتن باشد. جوانان آنقدر انگیزه گرفتند و عاشق درخت‌ها شدند که حالا مدت‌هاست مهریه خودشان را برای ازدواج کاشتن صدها نهال قید می‌کنند و سال‌هاست که زنان و مردان کشور برای تولد یا هر هدیه‌ای در زندگی یا برای یادبود و سوگواری به نام هم درخت می‌کارند، ولی راستش من آخرش از پس این مسئولان برنیامدم.

بین این مدیران حتی یک آدم اهل محیط‌زیست هم نیست. این مدیرها و شهردارها هیچ‌چیزی از محیط و جغرافیایی که مدیریت می‌کنند، نمی‌دانند و نمی‌فهمند و هیچ آموزشی در زمینه آب و هوا و خاک و زمین و حیوانات ندیده‌اند.

برای همین هیچ‌وقت نخواهند فهمید درخت برای این سرزمین چقدر مهم است. برای همین قطع‌کردن درختان برایشان از آب‌خوردن هم ساده‌تر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها