کد خبر: 446630
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۷:۲۵:۰۰
| |

تعامل و تفکر جمعی، مهم‌ترین اصل در پیشرفت مدیریت شهری

نشست سید محمد احمدی (شهردار )، احمد رمضانپور نرگسی (رئیس شورای اسلامی) و جمعی از مدیران شهرداری رشت با نمایندگان مردم شریف این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، روز جمعه 30 آذر ماه برگزار شد.

تعامل و تفکر جمعی، مهم‌ترین اصل در پیشرفت مدیریت شهری
کد خبر: 446630
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۷:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست سید محمد احمدی (شهردار ) ،احمد رمضانپور نرگسی (رئیس شورای اسلامی) و جمعی از مدیران شهرداری رشت با نمایندگان مردم شریف این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، روز جمعه 30 آذر ماه برگزار شد.

شهردار رشت در این جلسه ضمن تشکر از حسن اعتماد اعضای شورای اسلامی با اشاره به اینکه حجم تنوع و امورات شهرداری وسیع است اظهار کرد: تعامل و تفکر جمعی، مهمترین اصل در پیشرفت مدیریت شهری است.

سید محمد احمدی حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را یک فرصت برای توسعه و پیشرفت رشت دانست و افزود: فصل جدیدی از همکاری های مشترک مدیریت شهری و پارلمان شهری آغاز می شود.

وی مهمترین اولویت حال حاضر مدیریت شهری را پسماند و زباله عنوان کرد و افزود: شهرداری به تنهایی نمی تواند این موضوع را مدیریت کند و نیازمند مشارکت و هم افزایی دستگاه های متولی هستیم.

احمدی با اشاره به اینکه منابع شهرداری به تنهایی برای مدیریت پسماند و سراوان کافی نیست بیان کرد : نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه ملی و استانی برای کنترل و مدیریت هر چه بیشتر و بهتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه 1100 الی 1200 تن زباله در سراوان دفن می شود عنوان داشت : زباله های دفن شده در این منطقه تنها متعلق به شهرداری نیست و زباله های پنج شهرستان در سراوان دفن می شود.

شهردار رشت در ادامه خواستار مساعدت ویژه نمایندگان مجلس برای تامین اعتبار لازم به جهت احداث زباله سوز شد.

احمدی همچنین با اشاره به برنامه های شهرداری برای تصفیه خانه شیرابه سراوان اظهار کرد : تکمیل تصفیه خانه و احداث حوضچه آرامش در دستور کار قرار دارد.

همچنین در بخش دیگری، ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های نسقی را یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر رشت عنوان کرد و ضمن تشکر از همکاری های دستگاه قضایی بیان کرد : شیوه نامه مدیریت زمین های نسقی نیازمند بازنگری مجدد است.

وی در ادامه با اشاره اینکه شهرداری رشت در مواقع بحران تنها است و بسیاری از مسئولیتها را به تنهایی به دوش می کشد و با توجه به آغاز فصول سرد سال گفت : بسیاری از ماشین آلات شهرداری فرسوده و نیازمند تعمیر هستند و خواستار مساعدت نمایندگان محترم مجلس برای تعمیر و خرید ماشین آلات جدید هستیم.

همچنین به ضرورت مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و یادآور شد : اداره شهر با جمعیت هشتصد هزار نفری و 16 نقطه حاشیه کار آسانی نیست و نیازمند همکاری و همراهی سایر دستگاه های اجرایی هستیم.

در ادامه جلسه متین عاشوری معاون بازآفرینی سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری و محمد محبتی مدیر پروژه قطار شهری رشت ، گزارشی از روند اجرای پروژه های در دست اقدام خود ارائه دادند.

احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای اسلامی رشت در این جلسه حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان را به فال نیک گرفت و از آمادگی شورای اسلامی برای همکاری با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری اظهار داشت : این پروژه تنها مربوط به شهر رشت نیست و متعلق به کل مردم استان گیلان است.

همچنین به معضل ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های نسقی اشاره کرد و افزود : باید این گونه اقدامات ، مدیریت و کنترل شود و توجه داشت که یک زلزله کوچک می تواند اثرات جبران ناپذیری ایجاد کند.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به سهم ناچیز این شهرستان در اعتبارات پروژه های بازآفرینی گفت : باید اعتبارات بیشتری توسط سازمان بازآفرینی برای پروژه های این سازمان تخصیص یابد.

وی پسماند و آلودگی رودخانه های رشت را از مهمترین اولویت ها عنوان کرد.

کوچکی نژاد با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی بیان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته از حمل و نقل ریلی استفاده می کنند و این موضوع می تواند گره ترافیکی شهر رشت را باز کند.

سردار آقازاده دیگر نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به تعامل بیشتر تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید عجولانه تصمیم گرفت گفت : تصمیمات عجولانه و بدون برنامه هزینه های غیر متعارفی را به دوش آیندگان قرار خواهد داد.

نماینده مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به ضرورت تدوین طرح جامع پسماند تاکید کرد و گفت : باید از به روزترین روش ها برای مدیریت پسماند شهری استفاده شود.

سردار آقازاده به سایر ظرفیت های شهر رشت نظیر تالاب عینک برای توسعه و رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت : باید از وجود چنین ظرفیت های خدادادی حداکثر بهره را ببریم.

محمد رضا احمدی سنگری یکی دیگر از نمایندگان مردم شریف شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به ضرورت وحدت و تعامل بیشتر برای پیگیری مطالبات مردمی و جلب رضایت شهروندان تاکید کرد.

منبع: واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها