کد خبر: 457240
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۱۹:۱۳:۲۵
| |

برگزاری جشنواره کالا‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ‌سازی تولید و مصرف در گیلان

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جشنواره کالا‌ها و محصولات فرهنگی با هدف تأکید بر کسب و کار فرهنگی، گفتمان‌سازی تولید و مصرف فرهنگی و شناسایی و ترویج کالا‌های فرهنگی اقوام ایرانی در گیلان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره کالا‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ‌سازی تولید و مصرف در گیلان
کد خبر: 457240
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۱۹:۱۳:۲۵

اعتمادآنلاین| فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جشنواره کالا‌ها و محصولات فرهنگی با هدف تأکید بر کسب و کار فرهنگی، گفتمان‌سازی تولید و مصرف فرهنگی و شناسایی و ترویج کالا‌های فرهنگی اقوام ایرانی در گیلان برگزار می‌شود.

او افزود: فراخوان ارسال آثار به ششمین جشنواره ملی کالا‌های فرهنگی (فیروزه) در چهار بخش اصلی و یک بخش ویژه در حالی منتشر شده است که امسال برای نخستین بار در گیلان، آثار جشنواره ابتدا در بخش استانی و سپس ملی داوری خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ،هدف از برگزاری جشنواره‌های استانی را شناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی هر استان دانست و گفت: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان گیلانی می‌توانند از سامانه برخط جشنواره فیروزه به آدرس https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir برای ثبت‌نام و شرکت در این رخداد فرهنگی اقدام کنند.

فاضلی افزود: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان تا دهم اسفندماه امسال فرصت دارند تا آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی در بخش‌های اصلی «هدایای فرهنگی»، «نوشت‌افزار»، «اسباب‌بازی» و «عروسک» و ویژه «خانواده، کالای فرهنگی و کرونا» ارسال کنند.

او با بیان اینکه آثار علاقه‌مندان پس از ثبت درخواست در سامانه، به‌صورت مجازی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تولیدات خود در قالب بازی‌های ویدئویی، محصولات بازی - یادگیری، اپلیکیشن‌های آموزشی و پویانمایی به‌رقابت بگذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: جشنواره «کالا‌ها و محصولات فرهنگی» امسال در 16 استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان) برگزار می‌شود که همزمان ششمین دوره آن نیز به‌صورت ملی و به‌شکل مجازی برگزار خواهد شد .

فاضلی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره نیمه‌ دوم اسفندماه از طریق رسانه‌های همگانی پخش خواهد شد، تصریح کرد: جایزه فیروزه با هدف حمایت و گفتمان‌سازی مصرف و تولید فرهنگی برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها