کد خبر: 600025
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۱۸:۳۰:۲۸
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نقش نور در قسمت‌های مختلف خانه چیست

نور خانه نقش مهمی در زیبایی و آرامش ایفا می‌کند و می‌توان با کمی تغییر در نورپردازی خانه جلوه زیبایی به خانه داد.

نقش نور در قسمت‌های مختلف خانه چیست
کد خبر: 600025
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۵ ۱۸:۳۰:۲۸

شاید بسیاری از ما به این توجه نداشته باشیم که نور تاثیر زیادی در آرامش ما در محیط خانه دارد؛ همان‌قدر که چیدمان منزل مهم و تاثیرگذار است نور نیز بر ایجاد آرامش و انرژی خوب در خانه تاثیر می‌گذارد، اما چطور باید محیط خانه را با نور مناسب و آرامش‌بخش بیاراییم؟

نقش نور در سرویس بهداشتی

در محیط دستشویی و حمام نور نباید زیاد باشد، محیط سرویس بهداشتی باید تا حدی روشن باشد که شست‌وشو به راحتی انجام پذیرد.

نورپردازی در حمام از آن جهت مهم است که حمام محلی برای آسایش و آرامش است بنابراین نورپردازی در این بخش از سرویس بهداشتی باید طوری باشد که رضایت بخش و آرامش‌بخش باشد.

نورپردازی خانه

نورپردازی در محیط دستشویی باید طوری باشد که اصلاح صورت، شست‌و‌شو و آرایش صورت جلو آینه سرویس بهداشتی به راحتی امکان‌پذیر باشد. بنابراین برای این کار لامپ‌های مهتابی سفید، چه به صورت پنهان پشت آینه چه بالای آینه، مناسب است. اگر سرویس بهداشتی پنجره کوچک دارد باید با پارچه‌های ظریف یا پرده‌های نازک پوشانده شود تا از ورود نور اضافه به داخل سرویس جلوگیری شود.

نورپردازی فضای داخلی خانه

در ابتدا باید توجه داشته باشید که هیچ اتاقی هرگز بدون نور مناسب دقیق و عالی به نظر نمی‌رسد.

در نورپردازی محیط خانه باید توجه داشت رنگ دیوارها برای خلق و ایجاد یک حس خوب دست به دست هم می‌دهند. بنابراین انتخاب یک رنگ مناسب برای دیوارها و کفپوش خانه در کنار نورپردازی مناسب می‌تواند حال و هوای بهتری به فضای منزل شما بدهد.

استفاده از آباژور در اتاق نشیمن

بهترین گزینه برای تبدیل اتاق نشیمن به فضای رویایی استفاده از آباژور در گوشه و کنار این اتاق است.

نورپردازی خانه

اگر عادت دارید زمان طولانی‌ای را صرف مطالعه و استراحت در فضای نشیمن خانه کنید، استفاده از یک آباژور و نور لایت آن می‌تواند به شما کمک کند تا فضایی روشن و در عین حال رویایی و آرامش‌بخش داشته باشید.

معمولاً آباژور را در فضای بین دو مبل یا کنج دیوار کنار مبل قرار می‌دهند.

استفاده از چراغ دیواری

اگر فضای کافی برای استفاده از آباژورهای پایه‌کوتاه رومیزی یا آباژورهای پایه‌بلند ایستاده ندارید می‌توانید از چراغ‌های دیوارکوب استفاده کنید.

نورپردازی خانه

این چراغ‌ها معمولاً با ظاهری زیبا می‌توانند جایگزین مناسبی برای مهتابی‌های دیواری باشند و نمای زیباتری را به منزل شما هدیه کنند.

استفاده از لوسترهای مناسب

اگر سقف خانه شما بلند است می‌توانید از لوسترهای چندشاخه بزرگ استفاده کنید تا نور لامپ‌ها کل فضای اتاق نشیمن و پذیرایی شما را پوشش دهند، اما اگر سقف خانه‌تان کوتاه است می‌توانید از لوسترهای سقفی کوتاه‌تر که شاخه‌های بلندی ندارند و در عوض نور مناسبی را پخش می‌کنند استفاده کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها