کد خبر: 617727
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ ۰۷:۵۴:۲۴
| |

معصومه ابتکار:

آرمان هر رسانه‌ای، گشودگی فضای تعامل در جامعه است

معصومه ابتکار نوشت: اگر این روند در انعکاس اخبار و تحلیل‌ها ادامه یابد، بالتبع به گشودگی فضای تعامل در جامعه ایران، فزونی درک مشترک و تساهل و تسامح در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی کمک می‌کند. آرمان هر رسانه‌ای برای این گشودگی در شرایط کنونی اهمیت بسیار دارد.

آرمان هر رسانه‌ای، گشودگی فضای تعامل در جامعه است
کد خبر: 617727
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۵ ۰۷:۵۴:۲۴

معصومه ابتکار در یادداشتی با عنوان «در مسیر اعتمادافزایی و روشنگری» در روزنامه اعتماد نوشت: در سالگرد تاسیس روزنامه اعتماد که وارد سومین دهه فعالیت حرفه‌ای و مسوولانه خود می‌شود، خدا قوت می‌گویم به تمام آنهایی که در این سال‌ها برای مخاطبی که به اعتماد، «اعتماد» کرده است، قلم زده‌اند. روزنامه اعتماد نقش‌آفرین بوده و در شرایط فعلی نیز برای جلب اعتماد اقشاری از مردم که به خصوص در دوران اخیر دچار بی‌اعتمادی و تردیدهای زیاد شده‌اند، می‌تواند مرجعی باشد و در بازآفرینی همدلی و انسجام اجتماعی موثر واقع شود. این نقش در صورتی است که اعتماد بتواند تنوع دیدگاه‌ها و نظرات را در نظر بگیرد و انعکاس‌دهنده تفکرات حتی آنهایی باشد که در تریبون‌های رسمی یا اجازه سخن ندارند یا کمتر به آنها فرصت می‌دهند و البته در این مسیر تلاش قابل توجهی نیز داشته است.

اگر این روند در انعکاس اخبار و تحلیل‌ها ادامه یابد، بالتبع به گشودگی فضای تعامل در جامعه ایران، فزونی درک مشترک و تساهل و تسامح در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی کمک می‌کند. آرمان هر رسانه‌ای برای این گشودگی در شرایط کنونی اهمیت بسیار دارد و روزنامه اعتماد که خود از آغازگران این آرمان‌خواهی بوده، می‌تواند با همراهی دیگر رسانه‌ها این نیاز جامعه ما را راهبری کند. تداوم این مسیر و طرح افکار و تجربه همه صاحبان اندیشه و دغدغه‌مندان ایران عزیز که انعکاس‌دهنده نقایص و کمبودها باشد، همچنین می‌تواند دریچه‌های نوینی را باز و با توجه به تحولات جامعه افق روشنی را به تحولات جامعه تصویر کند. 

امیدوارم روزنامه اعتماد که همواره در فراز و نشیب‌ها رسالت خود را به عنوان یک رسانه مدنظر داشته، همچنان بتواند در مسیر اعتمادافزایی جامعه ایران، در شرایط پیچیده داخلی و بین‌المللی کنونی به نقش‌آفرینی خود تداوم بخشد و اصحاب قدرت نیز قدر چنین رسانه‌هایی را بدانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها