کد خبر: 189939
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۱۲:۲۸:۰۰
| |

شاهرودی‌ها مخالف انتقال اداره راه به سمنان هستند

اداره کل راه‌و‌ترابری سمنان که تاکنون در شاهرود مستقر بوده قرار است از این پس در قالب اداره کل راه‌و‌شهرسازی در مرکز استان به فعالیتش ادامه دهد و این موضوع مخالفت شاهرودی‌ها را در پی داشته است.

شاهرودی‌ها مخالف انتقال اداره راه به سمنان هستند
کد خبر: 189939
|
۱۳۹۷/۰۲/۳۰ ۱۲:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی در حکمی «عبدالمجید نژاد صفوی» مدیر کل راه‌و‌ترابری استان سمنان را به عنوان مدیرکل راه وشهرسازی این استان منصوب کرد و این انتصاب زمینه اعتراض ها در شهرستان شاهرود را فراهم کرد.

با وجود ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن وشهرسازی در دولت گذشته، ادارات کل مسکن وشهرسازی و راه وترابری در استان سمنان بطور جداگانه فعالیت می کرد.( اداره کل مسکن وشهرسازی در سمنان و اداره کل راه و ترابری به روال سابق در شاهرود فعالیت داشت)

از گذشته هر از گاهی مطالبی در این خصوص مطرح و پس مدتی با واکنش هایی از سوی برخی مردم و مسوولان شاهرود، این موضوع مسکوت می ماند.

با تصمیم جدید وزیر راه و شهرسازی، از هفته گذشته تاکنون اجتماع و راهپیمایی در این شهر برگزار شده است.
این اجتماع مردمی به طور رسمی از روز چهارشنبه هفته گذشته مقابل دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی برگزارشد.

سیدحسن حسینی شاهرودی خواسته های مردم را به حق اعلام کرد و گفت: تمام تلاش خود را خواهد کرد تا این اداره کل همچنان در شاهرود باقی بماند.

این خواسته مردمی همچنین در نماز جمعه شاهرود مطرح و در این ارتباط طوماری امضا شد و در نهایت حجت الاسلام عباس امینی به مسوولان توصیه کرد به خواسته مردم این شهرستان احترام بگذارند.

عده ای از بازاریان و اصناف شاهرودی نیز شنبه مقابل بازار اصلی شهر اجتماع و حتی برخی از بازاریان ساعتی قبل از ظهر، مغازه ها را تعطیل کردند.

برگزاری اجتماع شاهرودی ها امروز یکشنبه از مقابل بازار سرپوشیده این شهر آغاز شد و اجتماع کنندگان به همراه کسبه این شهر به سوی بازار و سپس به طرف دفتر امام جمعه حرکت کردند.

در سمنان نیز امروز یکشنبه دهها نفر در حمایت از اجرای قانون درباره ادغام دو اداره کل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در میدان معلم این شهرستان اجتماع و اعلام کردند که اجرای این تصمیم قانونی است و باید این اداره کل در مرکز سمنان مستقر شود.

قرار بود ساعت 16 امروز یکشنبه با حضور معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری، مدیرکل کنونی راه و ترابری استان سمنان که در شاهرود مستقر است به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان معرفی شود که این برنامه بنا به اعلام روابط عمومی این اداره لغو شد.

آیین نامه اجرایی قانون تعاریف وضوابط تقسیمات کشوری می گوید: ماده 16 مرکز استان شهرستان ‌های تشکیل‌ دهنده استان است که علاوه بر داشتن همه شرایط مندرج در تبصره 2 ماده 9 قانون محل استقرار ستاد اداری و هماهنگی بوده که بنا به ضرورت عوامل اجرایی و پیگیری و سازمان‌های دولتی به عنوان ستاد اجرائی می‌تواند بر حسب مورد و برای مدتی در هر یک از واحدهای تابعه تقسیمات کشوری مستقر و اجرای هدف‌‌ها و برنامه‌های دولت و تصمیم‌گیری در محل را تسهیل نمایند.

نکته مهم اینجاست که مسوولان استان سمنان باید با نظارت بیشتر بر اوضاع نگذارند تا عده ای فرصت طلب و معاند نظام اسلامی از این اجتماع مردمی بهره برداری کنند.

شهرستان شاهرود با 218 هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان واقع شده است.

منبع:‌ ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها