کد خبر: 218367
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۳:۰۵:۰۰
| |

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران:

نسبت به ایمنی معادن سوادکوه احساس خطر می‌کنیم

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران گفت: وضعیت ایمنی در معادن سامان سوادکوه پایین است و احساس خطر می کنیم.

نسبت به ایمنی معادن سوادکوه احساس خطر می‌کنیم
کد خبر: 218367
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۳:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی حمیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به فعالیت 15 معدن در سوادکوه اظهار داشت: 80 درصد اشتغال در معادن مربوط به معادن سوادکوه است.

وی اظهار داشت: معادن سوادکوه همان معادن سابق البرز مرکزی است که به بازنشسته ها واگذار شده است و با توجه به فرسودگی تجهیزات، افزایش دستمزد و غیره با زیان انباشته ای مواجه شده است.

وی عنوان کرد: در معادن سوادکوه با مشکلات ایمنی مواجه هستیم و باید همراه هر کارگر تجهیزات خودنجات وجود داشته باشد و اکنون در این بخش مشکل داریم.

حمیدیان یادآور شد: هزار فقره تجهیزات خودنجات در معادن سوادکوه تاریخ گذشته و کپسول های آتش نشانی آن نیز از رده خارج است و مسئولان احساس خطر کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با عنوان اینکه نیازمند واقعی سازی قیمت ذغال سنگ هستیم گفت: قیمت جهانی ذغال سنگ تنی یک میلیون تومان است ولی در معادن استان تنی 220 هزار تومان خریداری می شود و قیمت ذغال سنگ شستشو شده 400 هزار تومان است.

وی افزود: اصفهان بیشترین مصرف کننده ذغال سنگ استان مازندران است و به دلیل عدم بهره وری و تعداد بالای کارگران زیاد قیمت ذغال سنگ پایین است و اکنون قیمت ذغال سنگ 15 درصد قیمت آهن است درحالی که باید 30 درصد قیمت آهن باشد.

حمیدیان با بیان اینکه در معادن سوادکوه احتمال خطر وجود دارد گفت: تاکنون هشدارهای لازم داده شده و باید از طریق مسئولان امر پیگیری های لازم صورت گیرد.

رئیس نظام مهندسی معدن مازندران با بیان اینکه شرایط ایمنی معادن سوادکوه پایین است درباره معادن غیرمجاز گفت: برخی معادن استان دارای پروانه بودند و مهلت پروانه گذشته است و نسبت به تمدید آن اقدام نکرده اند و از نظر این نظام هر معدنی که مسئول فنی نداشته باشد، غیرمجاز است.

وی افزود: از 117 معدن استان تنها 60 معدن مسئول فنی دارند و بقیه مسئول فنی ندارند تا گزاش فنی و ایمنی آن ارائه شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها