کد خبر: 221309
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۰:۰۲:۰۰
| |

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اعلام کرد:

تکذیب خبر مرگ 8 ببر در باغ‌ وحش مشهد/ تنها یک ببر تلف شده‌ است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: خبری کذب منتشره در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی مبنی بر تلف‌ شدن هشت قلاده ببر در باغ وحش مشهد به‌هیچ وجه صحت ندارد.

تکذیب خبر مرگ 8 ببر در باغ‌ وحش مشهد/ تنها یک ببر تلف شده‌ است
کد خبر: 221309
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| تورج همتی با بیان اینکه فضاسازی و انتشار اخبار کذب پیرامون حوزه محیط‌زیست خراسان رضوی موجب ناآرام جلوه دادن فضا می‌شود، گفت: این در صورتی بوده که تلف شدن هشت قلاده ببر باغ وحش مشهد تاکنون در هیچ دوره‌ای رخ نداده و کاملا بی‌اساس است. هم اکنون باغ وحش مشهد به عنوان قدیمی‌ترین باغ وحش کشور دارای 14 قلاده ببر است که وضعیت مناسب زیست، تغذیه، بهداشت، فضا و امنیت محل زندگی آنان تحت نظارت کامل اداره کل حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: تنها مورد سابقه تلف شدن ببر در باغ وحش مشهد خرداد امسال رخ داد که آن هم ناشی از درگیری دو ببر نر و ماده در قفس بود که موجب بریدگی دم پلنگ ماده، عفونت شدید و مرگ آن شد. این ببر زخمی بلافاصله توسط دامپزشک باغ‌وحش تحت عمل جراحی و اقدامات درمانی قرار گرفت اما 10 روز بعد از درگیری تلف شد.

همتی بیان کرد: در زمینه نگهداری و وضعیت زیست گونه‌های مختلف باغ وحش مشهد نگرانی‌هایی وجود دارد که آن هم به دلیل قدیمی بودن فضای فیزیکی این مکان و نبود امکانات لازم برای اجرای آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید است اما با فراهم شدن یک فضای جدید این مسائل مرتفع می شوند. در شرایط و فضای فعلی زیست گونه‌ها تحت کنترل کامل قرار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها