کد خبر: 221452
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۶:۳۳:۰۰
| |

رئیس کانون هموفیلی مازندران خبر داد:

ارائه یارانه حمایتی به بیماران هموفیلی در مازندران

رئیس کانون هموفیلی مازندران گفت: دولت با در نظر گرفتن یارانه حمایتی به بیماران خدمات دارویی درمانی رایگان ارائه می‌کند.

ارائه یارانه حمایتی به بیماران هموفیلی در مازندران
کد خبر: 221452
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۶:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| آذرمیدخت قهاری رئیس کانون هموفیلی مازندران با بیان اینکه هزینه دارو انعقادی ویژه بیماران هموفیلی از 450 هزار تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان متغیراست، گفت: دولت با در نظرگرفتن یارانه حمایتی به بیماران خدمات دارویی، درمانی رایگان ارائه می‌کند.

وی افزود: با وجود تحریم، حمایت‌های دارویی از بیماران انجام می‌شود و بیماران از مصرف هرگونه دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنند.

قهاری گفت: 5 مرکز درمانی در ساری، چالوس، رامسر، تنکابن، و امیرکلا بابل برای ارائه خدمت به بیماران هموفیلی فعالیت می کنند .

رئیس کانون هموفیلی مازندران با بیان اینکه 13 فاکتور خونی تزریقی برای درمان بیماران تهیه می‌شود، گفت: بیماران هموفیلی با درد‌های مفاصلی و خونریزی شدید روبرو هستند و به صورت وراثتی با کمبود برخی فاکتور‌های آنزیمی انعقاد خون روبرو می‌شوند.

وی با اشاره به انتقال ژن ناقل از مادر به فرزند پسر افزود: امکان تشخیص رایگان بیماری وراثتی هموفیلی قبل از ازدواج و یا در دوران اولیه جنینی در استان وجود دارد.

رئیس کانون هموفیلی مازندران هرگونه خون لختگی شدید، کبودی بدن، خونریزی بی دلیل را از مهم‌ترین علائم این بیماری خاص در استان اعلام کرد.

قهاری گفت: 334 بیمار هموفیلی در استان وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها