کد خبر: 221489
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۸:۱۶:۰۰
| |

طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در شهرضا اجرا می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرضا گفت: طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در شهرضا اجرایی می‌شود.

طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات در شهرضا اجرا می‌شود
کد خبر: 221489
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ ۱۸:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد ابراهیم خاتمی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرضا عصر امروز در جلسه کارگروه ویژه کنترل و تنظیم بازار شهرستان شهرضا با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس کنونی در راستای رفع التهاب و آرام‌سازی فضای بازار با تخلفات احرازی به ویژه احتکار، عدم عرضه و گرانفروشی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات بر اساس ابلاغ مقام عالی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سطح شهرستان شهرضا آغاز شده است، افزود: افزیش اعتماد عمومی و رضایت‌مندی مردم، ایجاد ثبات در بازار، تأمین امنیت اقتصادی و استفاده از تشکل‌های خصوصی و بسیج اصناف، از اهداف اجرای این طرح است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرضا با اشاره به استفاده حداکثری و بهره‌گیری از ظرفیت و توان ناظران افتخاری در این طرح، افزود: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌دار در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت متناسب با نیاز بازار با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی و جلوگیری از هر گونه احتکار و امتناع از عرضه به قصد گرانفروشی و یا اضرار به جامعه پس از اعلام ضرورت عرضه از سوی مراجع قانونی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی از دیگر اهداف اجرای طرح نظارتی ویژه است.

وی با بیان اینکه باید از از افزایش بی‌رویه و خودسرانه قیمت‌ها در شرایط فعلی که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مورد انتظار مردم و دولت است، خودداری کرد، خاطرنشان کرد: نرخ‌گذاری کالا و خدمات باید براساس مصوبه هیئت وزیران باشد.

خاتمی با تأکید بر اینکه بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهرضا به صورت مستمر واحدهای صنفی را مورد بازرسی قرار می‌دهند، تصریح کرد: باید با حذف موازی‌کاری‌ها در بازرسی‌ها، زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی فراهم شود و در صورت بروز تخلف با اداره تعزیرات حکومتی شهرضا برای بهره‌گیری از بازرسان و کارشناسان این سازمان در زمان اجرای طرح و رسیدگی سریع و فرغ از اطاله دادرسی هماهنگی انجام شده تا به صورت سیار و همزمان با تشکیل پرونده تخلفات، احکام مقتضی صادر شود.

وی با تأکید بر درج برچسب قیمت و صدور فاکتور و رعایت ضرایب سود مجاز توسط عرضه ‌کنندگان کالا و خدمات، اظهارداشت: در صورتی که فردی این موارد را رعایت نکرد، احکام قانونی در قالب جریمه، پلمپ و نصب پارچه بر سر در واحد صنفی متخلف، اعمال می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرضا گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی یا عرضه کننده خدمات، موارد را از طریق بازرسی اتاق صناف شهرستان به شماره 53233338، واحد بازرسی اداره صنعت معدن تجارت شهرضا به شماره 53515301 و 53515302 یا مراجعه حضوری به این اداره و شماره 124 مطرح کنند.

در ایران هنوز محصول ارگانیک تولید نشده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا در ادامه جلسه با اشاره به اینکه نوسانات اخیر در بازار کالا و خدمات، اظهارداشت: کمترین تنش در بازار عرضه مواد پروتئینی در شهرستان شهرضا به وجود آمده است.

حمید رئیس‌زاده با اشاره به اینکه در راستای تنظیم بازار گوشت گرم وارداتی در بعضی از واحدهای صنفی در شهرستان شهرضا توزیع شد، افزود: قصابی‌ها و واحدهای صنفی کوچک اجازه عرضه گوشت گرم وارداتی را ندارند و عرضه مواد پروتئینی و مرغ منجمد نیازمند اخذ مجوز قانونی از شبکه دامپزشکی است.

وی با تأکید بر این‌که پایین بودن قیمت گوشت گرم وارداتی نسبت به گوشت داخلی، نباید سبب سوء استفاده فروشگاه‌ها شود، تصریح کرد: در راستای رعایت موازین بهداشتی و قانونی و مهلت زمانی سه روزه عرضه مواد پروتئینی حضور ناظران بهداشتی در فروشگاه‌های متقاضی عرضه گوشت گرم وارداتی الزامی است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا تصریح کرد: با بیان اینکه ورود و خروج مواد غذایی پروتئینی به شهرضا باید تحت نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا انجام و تخلف از این مسئله مجازات قانونی توزیع‌کننده و واحد صنفی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بخش‌هایی از استان اصفهان، بیان کرد: در شهرضا برای دومین سال متوالی هیچگونه گزارشی مبنی بر مشاهده این بیماری دریافت نشده و این بیماری در شهرضا کنترل شده است.

رئیس‌زاده با اشاره به واحدهای مرغداری شهرضا، افزود: همه واحدهای تولید مرغ و تخم‌مرغ شهرستان شهرضا با حداکثر ظرفیت مشغول به کار هستند و مازاد تولید خود را به شهرستان‌ها و استان‌های اطراف صادر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشت سفید در شهرضا ناشی از افزایش بهای نهاده‌های طیور متأثر از افزایش بهای ارز بوده است، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه نیم میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار و به همین نسبت تخم مرغ در شهرستان شهرضا وجود دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا با بیان این‌که در ایران هنوز محصول ارگانیک تولید نشده است، بیان کرد: مرغی بدون آنتی بیوتیک است که عبارت «بدون مصرف آنتی بیوتیک» بر روی بسته‌بندی آن درج شده باشد و تنها بسته‌بندی سبز رنگ دلیل بر بدون آنتی بیوتیک بودن مرغ نیست.

با مخلان امنیت بازار در شهرضا برخورد می‌شود

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصوف کنندگان شهرضا در ادامه این جلسه با تأکید بر دشمنان با استفاده از حداکثر توان در عرصه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرده‌اند، بیان کرد: باید آمادگی کامل برای مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن وجود داشته باشد.

محمد علی اباذری با بیان اینکه دشمن با هدف اعمال فشار بر بخش‌های مختلف کشور، تحریم‌های اقتصادی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی وضع کرده است، تصریح کرد: هدف اصلی دشمن از ایجاد اختلال در نظام اقتصادی افزایش نارضایتی عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان شهرضا همیشه در رعایت انصاف مشهور بوده‌اند، بنابراین باید با کسانی که قصد سوء استفاده از موقعیت فعلی بازار را دارند و در امینت بازار اختلال ایجاد می‌کنند، مقابله شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصوف کنندگان شهرضا با بیان اینکه باید این واقعیت تلخ را بپذیریم که شرایط سختی را در پیش داریم و باید فشار اقتصادی را بر مردم کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: عرضه محصولات با نرخ دولتی در شهرستان شهرضا ادامه دارد و باید پیش از عرضه هرگونه کالایی در شهرستان شهرضا، بازرسان این انجمن و اتاق اصناف مطلع و بر روند عرضه کالا نظارت کند.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به جمعیت شهرستان شهرضا سهمیه گوشت قرمز، برنج و مرغ با نرخ دولتی با این جمعیت سازگاری ندارد و لازم است افزیش یابد، اظهار داشت: عدم اطلاع‌رسانی مناسب در بعضی از مواقع عرضه کالاها و اقلام با نرخ دولتی، سبب سوء استفاده برخی افراد شده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها