کد خبر: 221714
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۴:۳۶:۰۰
| |

فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد:

انهدام باند حفاران غیرمجاز در شهرستان اسدآباد

فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام باند 8 نفره حفاران غیرمجاز در شهرستان اسدآباد خبر داد.

انهدام باند حفاران غیرمجاز در شهرستان اسدآباد
کد خبر: 221714
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۴:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که افرادی در یکی از محله های شهرستان اسدآباد قصد حفاری به منظور کشف عتیقه جات و آثار باستانی را دارند، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از اطمینان از صحت موضوع، اکیپی از ماموران پلیس آگاهی، یگان امداد و کلانتری 12 جانبازان شهرستان اسدآباد به محل اعزام و 8 نفر را با دو دستگاه خودرو سواری پژو پارس و پژو 206 در محل مشاهده کردند.

سردار کامرانی صالح ادامه داد: طی بررسی ها مشخص شد در داخل این منزل، حفاری عمیق صورت گرفته به طوری که تمام حیاط پر از کیسه های خاک بوده و در بازرسی از خودرو 206 مقداری وسایل مربوط به کنده کاری از جمله تیشه، یک دستگاه گنج یاب با وسایل مربوطه، 9 سکه مربوط به قبل از اسلام، دو سکه تاریخی مربوط به دوران صفویه، 12 سکه پهلوی رضاخانی و مقداری انگشتر، مواد مخدر و یک رشته دستبند فلزی، یک عدد قطب نمای بازاری، یک عدد نارنجک دستی و مقداری وسایل متفرقه کشف شد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به این که ارزش اشیاء کشف شده توسط کارشناسان میراث فرهنگی 5 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها