کد خبر: 222237
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۳:۰۶:۰۰
| |

کلینیک کسب و کار مددجویان در ساری راه‌اندازی شد

نخستین کلینیک کسب و کار مددجویان مازندران امروز با حضور مدیرکل کمیته امداد و فرماندار ساری در ساری افتتاح شد.

کلینیک کسب و کار مددجویان در ساری راه‌اندازی شد
کد خبر: 222237
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز ده‌ها و صدها کارگاه و کارخانه در زمینه‌های مختلف تولیدی فعالیت می‌کنند که تعداد کمی از آنها در کسب و کار موفق هستند. اگر به دقت به افراد موفق در کسب و کار نگاه کنیم شاید خودتان به تجربه دریابید که راز موفقیت صرفا به سرمایه‌های مالی و انسانی نیست.

امروزه یکی از ارکان توسعه و رونق کسب و کارها، استفاده از مشاوره‌ها و سرعت در عارضه‌یابی و تلاش هدفمند برای رفع چالش‌ها است. یکی از مهم‌ترین راهکارها برای بهرهمندی بیشتر و دقیقتر از این مشاوره‌ها، راهاندازی کلینیک‌های کسب و کار است. در تعریف فعالیت‌ها و خدمات این کلینک‌ها هم می‌توان آن را به شاخه‌های خدمات مشاورهای کلینیک شامل مشاوره راهاندازی کسب و کار، مشاوره توسعه و بهبود کسب و کار، مشاوره تامین منابع مالی، مشاوره فروش و تبلیغات، مشاوره قوانین و مقررات کسب و کار تقسیم کرد.

کاهش آفت‌های بیکاری از طریق اشتغال در جامعه

رضا نوروزی جعفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران امروز در مراسم افتتاح کلینیک کسب و کار گفت: اشتغال مسئله مهمی برای کشور و از مطالبات جدی مردم است که با ایجاد شغل آسیب‌های اجتماعی و آفت‌های بیکاری درجامعه کاهش می یابد.

رضا نوروزی افزود: کلینیک کسب و کار در سطح استان به خوبی برگزار می‌شود و امیدواریم این خلاقیت استان الگویی برای سایر استان‌ها شود زیرا با مشورت اهل فن اجرا شد.

وی بیان کرد: فقر زاییده ناتوانی و تنبلی بوده که امداد افرادی را تحت پوشش دارد. خدمات مددکاری، مشاوره‌ای، آموزش، انگیزه آفرینی و مهارت‌آموزی از اقدامات امدادبرای ایجاد اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: سال گذشته سه هزار نفر که مهارت اشتغال داشتند اما انگیزه کار نداشتند با ارائه خدمات مشاوره‌ای وارد فضای کسب و کار شدند.

نوروزی با بیان اینکه امداد قسمتی از توانایی‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد، گفت: اگر فردی دچار مشکل جسمی باشد بداند ذهن فعال دارد باید از آن بهره گیرد و وظیفه امداد بازتوانی و افرایش توانایی مددجویان است.

به گفته وی تربیت ارتباطات‌،کنترل هزینه‌ها، عبادت خالصانه پرهیز از گناه در حوزه مشتری مداری بسیار تاثیرگذار است.

نوروزی ادامه داد: عموما فقرها خودساخته بوده و در زمینه‌های علمی، مالی و اجتماعی است که امداد به سهم خود جهت توانمندی مددجویان گام برمی‌دارد و با مشکلات فعلی اقتصادی امیدواریم با وحدت مشکلات را پشت سر بگذاریم.

اجرای 5300 طرح خودکفایی در امداد مازندران

سیدعلی اصغر رضایی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران نیز گفت: برخی از مجریان طرح که علم و دانش کافی را نداشته باشند ممکن است طرح اشتغال آنان با شکست روبه‌رو شود که ابتدا باید نیازسنجی طرح توسط امداد صورت گیرد.

سیدعلی اصغر رضایی با اشاره به اهمیت مدیریت منابع، افزود: در امداد تلاش داریم مواد اولیه، هزینه کرد، تولید مواد آموزش لازم را ارائه دهد تا مددجویان در قالب اقتصاد مقاومتی بتوانند به اشتغال پایدار دست یابند.

وی بیان کرد: سال گذشته پنج هزار و 300 طرح در استان اجرا شد که از این تعداد دو درصد یعنی 120 طرح به مرحله اجرایی کامل نرسید.

رضایی گفت: امسال 165 میلیارد تومان جهت اشتغال هفت هزار و 500 نفر از مددجویان اختصاص می یابد.کلینیک کسب و کار جهت ماندگاری و پایداری مشاغل با حضور اساتید دانشگاهی، کارآفرینان و مجریان موفق طرح‌های اشتغال امداد در رشته‌های کارآفرینی، مدیریت بازاریابی و فروش مشتری مداری ایجاد شد.

مدیر کمیته امداد ناحیه دو ساری نیز گفت: رویکرد امداد این است که فرهنگ ماهیگیری را به مددجویان آموزش دهیم تا خانواده‌ها را از وابستگی به این نهاد خارج و توانمند کنیم.

سیدرضا ساداتی افزود: کنترل، پیگیری و نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال از اولویت‌های امداد در زمینه پایش فضای کسب و کار است تا مددجویان در ایجاد اشتغال موفق باشند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها