کد خبر: 222499
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۲:۵۷:۰۰
| |

مدیرکل گمرکات کرمانشاه مطرح کرد:

مساوی شدن صادرات و واردات از مرزهای کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از افزایش 43 درصدی واردات و 44 درصدی صادرات از طریق مرزهای استان خبر داد.

مساوی شدن صادرات و واردات از مرزهای کرمانشاه
کد خبر: 222499
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۷ ۱۲:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| خلیل حیدری امروز یکشنبه در نشست خبری مدیران کل شورای هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در استان کرمانشاه (مالیاتی، گمرک، بانک، بیمه، بورس واموال تملیکی) که در محل سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت گمرک استان در 2 بازارچه و 3 مرز است که طی 4 ماه گذشته وضعیت روبه رشدی را شاهد بودیم.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: در چهار ماه نخست امسال حدود 900 میلیون دلار به وزن حدود 800 هزار تن صادرات داشته ایم که به ترتیب 44 و 23 درصد نسبت به چهارماه سال گذشته رشده داشته و 434 قلم کالا صادر شده است.

وی با اشاره به واردات 10 میلیون دلاری از مرزهای استان در این مدت بیان کرد: این میزان نسبت به چهار ماه گذشته حدود 43 درصد افزایش داشته است.

حیدری تصریح کرد: حدود 3 درصد صادرات کشور مربوط به استان کرمانشاه است که این استان حدود 23 درصد بازار عراق را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سه آیتم غیر نفتی ، سواپ و مبادلات درحال فعالیت هستیم، گفت: در مرز شوشمی 3 میلیارد و 140 میلیون تومان در بحث واردات تخفیف قائل شدیم که این مبلغ بین 5 هزار و 103 کارت مرز نشینی و تاجر نصف می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه بیش تر واردات را در زمینه مواد اولیه کارخانه های استان دانست و افزود: در مرز خسروی ترانزیت راه اندازی شده است که طی یک‌ماه گذشته یک ماه 1700 کامیون تردد داشته اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها